Un cioban din Canterbury, în vârstă de 55 de ani, a fost internat la spital cu febră. Analizele de sânge au arătat o infecție cu două tipuri de bacterii, dar una dintre specii nu a putut fi identificată cu ajutorul testelor convenționale de laborator, informează Mediafax.

la 24.01.2024, 10:41

- Profimedia - imagine ilustrativă

Ciobanului în vârstă de 55 de ani, din Canterbury, i se pusese un stent cardiac cu șapte luni mai devreme, când a fost internat la spitalul St Thomas cu febră. Analizele de sânge au arătat o infecție cu două tipuri de bacterii, dar una dintre specii nu a putut fi identificată cu ajutorul testelor convenționale de laborator.

Cum a fost denumită noua bacterie

Pentru a afla despre ce specie era vorba, cercetătorii au folosit un secvențiator de înaltă tehnologie, care analizează ADN-ul mult mai rapid decât alte tehnici. Rezultatele, publicate în International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology, au arătat că este vorba de o nouă specie de Variovorax, un grup de bacterii care trăiesc în sol, conform Mirror.

Analiza chimiei și a genomului bacteriei a confirmat că este o specie nouă, niciodată descrisă până acum de comunitatea științifică. Cercetătorii au numit noua bacterie Variovorax durovernensis, care este numele latin al orașului Canterbury. Oamenii de știință cred că ciobanul s-a infectat cu bacteria în timpul sezonului de fătare a mieilor sau în timp ce le dădea medicamente animalelor.

Turma ciobanului avea 1.500 de oi, iar acesta dezvoltase dermatită cronică în timpul perioadelor aglomerate - o afecțiune despre care oamenii de știință au spus că "a servit probabil drept port de intrare pentru agenții patogeni din mediul înconjurător".

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Stiri externe » Un cioban din Canterbury i-a şocat pe medicii din Londra: în inima lui au fost descoperite bacterii necunoscute medicinei