Video Centralizarea conturilor bancare. Strategia care îţi aduce economii importante şi condiţii mai bune la credite
Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, discută astăzi, în cadrul rubricii IQ Financiar, cu expertul în domeniul bancar Vlad Huţuleac despre planul financiar şi beneficiile concrete ale centralizării serviciilor bancare într-o singură instituţie. Comisioane zero, dobânzi preferenţiale şi consultanţă personalizată, toate acestea pot transforma planul financiar personal într-un instrument eficient de economisire şi investiţii pe termen lung.
Discuţia despre planul financiar continuă în cadrul rubricii IQ Financiar, unde Iancu Guda l-a avut invitat pe Vlad Alin Huţuleac, expert bancar cu zeci de ani de experienţă. Subiectul principal: cum poate un client să obţină beneficii suplimentare dacă îşi centralizează serviciile financiare la o singură instituţie bancară.
"Planul financiar se bazează clar pe niște produse sau servicii pe care le ai de la o anumită instituție financiară. E foarte important să beneficiezi de cele mai bune oferte și de cele mai bune sfaturi de la banca respectivă, atunci când mergi pe harta obiectivelor tale financiare", a explicat Vlad Alin Huţuleac.
Cum funcționează pachetele integrate de servicii bancare
Expertul a detaliat cum, prin intermediul unor pachete de beneficii lansate recent, clienţii pot accesa oferte mai avantajoase la comisioane, dobânzi pentru economii sau depozite şi chiar la creditele contractate.
"Instituţia bancară la care lucrez eu a venit cu o inovație pe piața produselor și serviciilor bancare și am lansat de la începutul anului un program de beneficii pentru clienți. Program de beneficii care le dă posibilitatea clienților să aibă cele mai bune oferte la produse și servicii bancare, anume: comisioane bancare - costuri reduse sau chiar zero, dobânzi mai atractive la produse de economisire sau la depozite și chiar și dobânzi mai mici la produse de creditare. Practic, centralizarea tuturor ofertelor într-un singur pachet, la o singură instituție, acum poate oferi clienților băncii noastre niște beneficii la care nu ne-am fi așteptat", a subliniat Huţuleac.
Pe măsură ce aduni mai multe produse, creşte şi avantajul financiar. Iancu Guda a explicat, la rândul său, cum evoluează beneficiile pe măsură ce un client adaugă mai multe produse în portofoliul personal:
"Practic, escaladezi și crești treptele și, pe măsură ce pornești, poate la început cu un depozit, dar apoi iei și un credit sau niște instrumente de investiție sau o pensie privată sau asigurări, începi să acumulezi o importanță și mai mare, și atunci, pentru întreaga paletă de instrumente, începi să obții condiții din ce în ce mai bune", spune Iancu Guda.
Salariul virat la bancă aduce condiţii şi mai avantajoase
Un element cheie în acest proces este relaţia continuă şi transparentă între client şi bancă. Dacă veniturile sunt gestionate în cadrul aceleiaşi instituţii, avantajele cresc exponențial.
"Dacă ai salariul la această bancă și vrei să iei alt produs, să faci un depozit, cu siguranță vei avea dobândă mai bună la depozitul respectiv, pentru că deja ne cunoaștem, știm care e planul tău financiar, știm care sunt obiectivele. Noi putem să-ți facem și niște recomandări și, foarte important de menționat, totul acum se întâmplă pe telefon, totul e digital", a precizat expertul bancar.
Această viziune integrată îi permite băncii să analizeze mai bine situaţia financiară a fiecărui client şi să vină cu soluţii adaptate.
"Ușurezi experiența utilizatorului, tu, ca bancă, vezi imaginea de ansamblu a familiei, vezi planul și ți-e mai ușor să vii cu cele mai potrivite și bune soluții inclusiv la credite. Dacă ai salariul la bancă și iei credite de la aceeași bancă, sau încasezi salariul pe un cont deschis la bancă, ai o dobândă mai mică", a adăugat specialistul economic al Observator, Iancu Guda.
Consultanţă personalizată și monitorizare constantă
Pe lângă condiţiile financiare mai bune, clientul beneficiază şi de consultanţă personalizată, adaptată obiectivelor financiare stabilite.
"Beneficiul în plus este că dacă mai ai și alte produse la noi, când iei creditul respectiv ai avea o dobândă și mai bună decât ai avea dacă aveai doar salariul", a explicat Vlad Alin Huţuleac.
"Voi veniţi şi cu experienţa şi expertiza unor oameni care dau şi consultanţă financiară pe drum. Faci un plan, pentru tine este centralizat, e simplu, e digital şi dacă voi anticipaţi anumite evoluţii, veniţi cu recomandări şi consultanţă financiară personalizată", a completat Iancu Guda.
Centralizarea aduce nu doar avantaje financiare, ci şi o mai bună vizibilitate asupra întregii situaţii financiare personale.
"În primul rând, centralizarea te ajută să le ai pe toate la un loc. După cum ziceam mai devreme - vezi totul pe un singur ecran digital şi ştii cum stai, şi totodată, putem să facem şi recomandări", a concluzionat Vlad Alin Huţuleac.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰