"Nu mai dormeam noaptea". Un pensionar s-a trezit fără 4.000 £ după ce un furnizor de energie, la care nu era client, i-a retras banii din cont
Un pensionar din UK s-a trezit fără 3.334 de lire sterline din contul bancar. A aflat mai apoi că banii i-au fost retrași de o firmă de energie la care nici măcar nu era client.
Pe parcursul a doi ani, British Gas, un furnizor de servicii de energie din Regatul Unit, i-a retras bărbatului bani din contul bancar deși acesta nu a fost nicioată client. Pensionarul Lawrence Cannon, în vârstă de 67 de ani, a observat plățile eronate abia în noiembrie anul trecut.
„Nu fac tranzacții online și, să fiu sincer, nu ma uit niciodată atent la extrasul de cont”, a declarat bărbatul.
Cum s-a produs incidentul
Bărbatul a intrat în panică abia când a văzut o plată de 215 lire sterline către furnizorul de energie.
- Soluția simplă prin care se pot reduce facturile la curent electric cu 10%. Puțini români o pun în practică
- Metoda complexă prin care mai mulţi români au furat 2,5 milioane de euro din peste 630 de conturi bancare din Spania
- Ce facturi la încălzire au primit bucureştenii care stau la 2 camere, în luna februarie. "M-am speriat când am...
„Am văzut că scria „British Gas” și apoi deasupra „Ovo”, firma de energie la care sunt de fapt client”, a declarat bărbatul.
Plățile eronate au început în noiembrie 2021 și au variat de la 29 lire sterline la 215 lire sterline.
„Începeam să intru în panică, nu mai dormeam noaptea", a povestit bărbatul.
Firma a investigat problema și a realizat că totul a început în 2021, când un alt furnizor de energie a dat faliment iar toți clienții au fost preluați de British Gas. Contul bancar al lui Lawrence a fost dat accidental, în loc de cel al unui alt client. În cele din urmă, bărbatului i-au fost restituiți banii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰