Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Ce traseu va avea Autostrada Ploieşti - Buzău şi când ar putea fi gata

România ar putea avea în curând noi autostrăzi, anunţul fiind făcut chiar de către Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, într-o postare pe pagina personală de Facebook.

de Redactia Observator

la 06.05.2021 , 17:25

Autostrada Ploieşti - Buzău ar urma să coste cel puţin un miliard de euro Lucrările pentru Autostrada Ploieşti - Buzău nu ar dura mai mult de trei ani, conform autorităţilor de la noi din ţară - Profimedia - imagine ilustrativă
  • Tronsonul de autostradă Ploieşti - Buzău ar urma să coste în jur de un miliard de euro.

Vorbim aici despre proiecte precum Autostrada A7, Ploieşti - Buzău, sau despre Autostrada A8, Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. Un proiect extrem de aşteptat este Autostrada A7, Ploieşti - Buzău, care ar urma să fie continuat cu alte segmente precum Buzău - Focşani, Focşani - Bacău şi Bacău - Paşcani.

Conform informaţiilor oferite de ministrul Cătălin Drulă, Autostrada Ploieşti - Buzău ar urma să aibă 63 de kilometri, şase noduri rutiere, 160 de hectare de perdele forestiere, 42 de poduri şi pasaje şi patru spații de servicii generoase cu infrastructură pentru vehicule electrice.

Autostrada Ploieşti - Buzău, proiect de un miliard de euro

Articolul continuă după reclamă

Primele cifre ale specialiştilor arată că Autostrada Ploieşti - Buzău, de 63 de kilometri lungime, ar urma să coste în jur de un miliard de euro însă, după cum ştim cu toţii, este foarte posibil ca la cifra lansată iniţial să apară costuri adiacente care să încarce nota de plată finală.

Pe acelaşi subiect

Autorităţile sunt optimiste şi susţin că lucrările la proiectul respectiv nu ar trebui să dureze mai mult de trei ani. Chiar şi aşa înseamnă că mai avem mult de aşteptat în condiţiile în care ministrul Cătălin Drulă a anunţat că speră ca până la sfârşitul lunii mai să scoată la licitaţie execuţia lucrărilor, procedeu care, aproape invariabil, este urmat de contestarea licitaţiilor de către companiile care nu au câştig de cauză.

Tronsonul de autostradă Ploieşti - Buzău este considerat, practic, prima bucată a mult-aşteptatei Autostrăzi a Moldovei, în condiţiile în care proiectul ar urma să se continue cu tronsoanele Buzău - Focşani, Focşani - Bacău şi Bacău - Paşcani. Cătălin Drulă dă asigurări că paşii urmaţi în legătură cu Ploieşti - Buzău vor fi urmaţi, la câteva luni distanţă, şi în legătură cu celelalte tronsoane.

Până atunci, sperăm ca, în câţiva ani, românii să poată circula pe autostradă, între Ploieşti şi Buzău, pe traseul Dumbrava - Mizil - Spătaru - Buzău, urmând ca Autostrada A7 să fie legată de Autostrada A3 în zona localităţii Dumbrava, localitate situată la circa 20 de kilometri de Ploieşti.

Autostrada A8, Târgu Neamţ - Ungheni

Pe lângă proiectul pentru Autostrada A7, Ploieşti - Buzău, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a vorbit şi despre proiectul pentru Autostrada A8, Târgu Neamţ - Ungheni. Autostrada A8 ar urma să facă legătura între Târgu Neamţ şi Ungheni printr-un traseu care să cuprindă şi municipiul Iaşi, respectiv centura ocolitoare a municipiului Iaşi. 

Cătălin Drulă este convins că în 2023 se vor putea scoate la licitaţie lucrările de execuţie pentru autostrada respectivă. Chiar dacă drumul pare lung până departe, ministrul Transporturilor dă asigurări că "drumul pentru A8 este ireversibil".

Pentru realizarea celor două proiecte, autorităţile din România mizează din plin pe fondurile europene, respectiv pe banii care ar urma să intre în ţară prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » Ce traseu va avea Autostrada Ploieşti - Buzău şi când ar putea fi gata