Antena Meniu Search
x

Cum atragi clienții în magazinul tău? 4 detalii surprinzătoare care îi conving pe oameni să intre și să cumpere

Alegerea de a intra în unele magazine și de a le evita pe altele nu este deloc întâmplătoare, chiar dacă nu ne dăm seama din prima. Există lucruri care influențează subconștientul și fac vitrinele să îi invite, parcă, pe oameni înauntru.

Alegerea de a intra în unele magazine și de a le evita pe altele nu este deloc întâmplătoare, chiar dacă nu ne dăm seama din prima. Există lucruri care influențează subconștientul și fac vitrinele să îi invite, parcă, pe oameni înauntru.

Orice antreprenor care are propriul său magazin știe că partea cea mai dificilă este să îi convingi pe oameni să îți calce pragul. Doar așa ai ocazia să îi impresionezi cu produsele sau cu serviciile oferite și să îi faci să cumpere. Magazinele cu priză la clienți sunt, de regulă, cele în care proprietarii au ținut cont de câteva reguli de design, care dau un aer atractiv vitrinelor și îi îmbie pe potențialii clienți să intre. Iată care sunt aceste trucuri, pe care orice antreprenor ar trebui să le pună în aplicare, dacă vrea să își crească vânzările și să aibă succes:

Ține cont de importanța iluminării în creșterea vânzărilor

Un magazin care își etalează mărfurile în cea mai bună lumină și se folosește de jocurile de lumini pentru a evidenția calitățile produselor reușește să atragă instantaneu atenția oamenilor. Cel mai bine o știu magazinele de haine, unde iluminarea potrivită din cabinele de probă face diferența aproape întotdeauna. O lumină de calitate slabă, care va scoate în evidență toate micile imperfecțiuni ale persoanelor care probează haine, poate costa mult o afacere.

De aceea, mulți antreprenori inteligenți își dotează cabinele de probă cu astfel de sisteme de iluminat inovatoare, care sunt eficiente energetic, fiabile și cu ajutorul cărora poate fi creată o ambianță ideală pentru afacerea ta. După cum vezi în imaginile de pe site, întreaga atmosferă se schimbă după ce ai instalat asemenea lumini. Nu numai magazinele de haine se folosesc de acest truc. Restaurantele reușesc să creeze o atmosferă intimă și romantică atunci când au libertatea de a manevra luminozitatea în funcție de momentul zilei, în timp ce magazinele de retail reușesc să își facă produsele să arate proaspăt scoase din cutie folosind lumina potrivită în spațiile de prezentare.

Un miros îmbietor, irezistibil pentru clienți

Dacă te gândești de câte ori ai intrat într-un magazin de parfumuri atras doar de miros, sau de câte ori ți s-a făcut foame doar pentru că ai ajuns în preajma aromelor irezistibile din zonele cu mâncare, în centrele comerciale, îți dai seama ce efect intens poate avea mirosul. Acest simț are puterea de a te face să-ți reamintești sau să retrăiești experiențe, poți asocia anumite stări de spirit cu anumite mirosuri și poți chiar cheltui mai mulți bani atunci când simți anumite arome.

Un studiu publicat în Jurnalul de Marketing al Asociației de Marketing Americane arată că mirosurile dulci, precum cele de vanilie sau scorțișoară, îi fac pe oameni să scoată din buzunar mai mulți bani când merg la cumpărături. Pe de altă parte, mirosurile fresh de mentă inhibă tendințele de cumpărare. Alte arome benefice pentru magazine sunt cele de ceai verde și lămâiță, în timp ce aromele de citrice și ierburi exotice îi încurajează pe oameni să intre în magazinele deschise recent, cărora nu le calcă de obicei pragul.

Muzica influențează circulația în magazinul tău

Muzica și succesul businessurilor merg mână în mână, însă numai în combinațiile potrivite. O muzică dată prea tare sau una prea agresivă poate avea fix efectul opus celui scontat. Nu este suficient să pornești radioul și să te aștepți ca magazinul tău să fie luat cu asalt de clienți. În schimb, ce poți face este să creezi sentimente pozitive cu ajutorul unei muzici ambientale vesele și vibrante.

Alege melodii cu priză la public, comerciale, astfel încât oamenii să își amintească și numele magazinului unde au auzit piesa respectivă. În plus, tempoul unei melodii îi poate face pe oameni să se miște mai repede. Astfel, dacă ai un magazin foarte aglomerat, aceasta ar putea fi o soluție pentru a-i face pe oameni să circule. În schimb, un magazin de haine sau de retail poate miza pe sunete de jazz pentru a-și convinge clienții să se uite cu atenție printre toate rafturile și umerașele cu haine.

Decorează inteligent și alege culorile potrivite

Culorile ne influențează mai mult decât ne dăm seama în mod conștient. Nu degeaba corporațiile au cheltuit miliarde de dolari pe cercetări care să le ofere mai multe informații despre cum influențează culorile comportamentul consumatorilor. Aceste studii au dezvăluit că oamenii își fac o părere despre un loc sau despre un produs în primele 90 de secunde, iar culoarea influențează părerile în proporție de 62-90%. Asta înseamnă că nuanțele și culorile dictează și obiceiurile de cumpărare ale clienților.

Știai că...

  • Roșu, portocaliu, negru și albastru regal atrag cumpărători impulsivi?
  • Roz, turcoaz, bleu și albastru marin atrag cumpărători conformiști, care fac economii și nu cheltuie impulsiv?
  • Mov, argintiu și auriu sunt culori care atrag oameni cu prestigiu și succes, cu venituri peste medie, dispuși să dea mai mulți bani pe lucruri de calitate?

După cum vezi, există mai multe lucruri care pot aduce succesul magazinului tău, pe lângă calitatea produselor și a serviciilor oferite. Iar cum arată un magazin este un lucru esențial, dacă vrei să îți menții o imagine impecabilă în fața clienților și să îți faci un nume pe piață.

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: Valua Vitaly

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că lucraţi sub calificarea dumneavoastră la locul de muncă?

Observator » Stiri sociale » Cum atragi clienții în magazinul tău? 4 detalii surprinzătoare care îi conving pe oameni să intre și să cumpere