Noi reguli pentru etichetarea produselor destinate bebelusilor si diabeticilor
Se spune ca ambalajul vinde. Dar mai si minte! Tocmai din aceasta cauza, Uniunea Europeana vrea sa schimbe infatisarea produselor pentru bebelusi sau persoane cu diabet
Marketingul a transformat piata alimentelor intr-o jungla, in care consumatorii sunt adesea dusi de nas. Parlamentarii europeni vor sa-i protejeze pe cei mai vulnerabili. Au inceput cu nou-nascutii. Potivit noilor reguli, de pe cutiile cu lapte praf nu ne vor mai zambi bebelusi rotofei, care plesnesc de sanatate. Asta pentru ca, atunci cand cumpara, parintii sa nu fie influentati de altceva decat de continut.
Fotografiile, cred parlamentarii europeni, le pot induce parintilor ideea ca un produs e mai sanatos decat altul. Iar marketingul agresiv la lapte praf descurajeaza alaptatul la san.
Vor fi noi reguli de etichetare si pentru alimentele speciale. Cele folosite de diabetici, de cei care tin cura de slabire sau de persoanele alergice. Produsele pentru acesti consumatori ar trebui sa se diferentieze clar de celelalte de pe raft.
Noile reguli vor intra in vigoare in trei ani. Pana atunci, toti producatorii au timp sa schimbe ambalajele, pentru a le respecta. Iar noi avem vreme sa ne uitam mai atent la etichete.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰