Reacţia Blue Air după amenda record de la ANPC. Va plăti compania 2 milioane de euro?
Blue Air a primit cea mai mare amendă încasată vreodată de un operator economic: două milioane de euro. Totul s-a întâmplat după ce compania a anulat în ultimul an peste 11 mii de zboruri, iar ANPC a primit sesizări din partea consumatorilor nemulţumiţi.
De Redactia Observator la 15.07.2022, 13:47Compania a fost sancţionată cu suma de 2 milioane de euro, după ce a anulat 11.000 de zboruri în perioada aprilie 2021 - aprilie 2022. Practic, vorbim de peste 170.000 de bilete. Tot în aceeaşi perioadă, compania aeriană a avut încasări de peste 66 de milioane de lei.
ANPC a acordat această sancţiune care le recomandă pasagerilor să facă reclamaţii în contextul în care se întâlnesc cu astfel de situaţii. Tot ANPC a lăsat şi o măsură ca pasagerii să fie despăgubiţi în termen de maxim zece zile de la aplicarea acestei sancţiuni.
Reacţia Blue Air în urma sancţiunii ANPC
În replică, Blue Air susţine că cifrele comunicate de inspectorii de la Protecţia Consumatorului sunt greşite, iar zborurile au fost anulate din cauza ultimelor trei valuri ale pandemiei. În plus, pasagerii şi-au putut reporta biletele. Reprezentanţii companiei aeriene spun că se confruntă cu o situaţie extrem de dificilă în această perioadă, în special lipsa personalului şi totodată garantează că vor face tot posibilul ca pasagerii să nu aibă de suferit.
Nu este singura companie aeriană în această situaţie, Ryanair şi Tarom au avut probleme cu întârzierile în ultima perioadă.