Călătorii cu avionul "pe cont propriu". Cum îşi pot recupera banii turiştii păgubiţi
Vacanţele vin cu emoţii ca niciodată în acest an. Şi asta pentru că turiştii nu au nicio garanţie că vor ajunge la destinaţie la data planificată. Companiile aeriene, şi nu doar cele low cost, ci şi cele de linie, nu au destui angajaţi, iar asta duce la anularea sau întârzierea curselor. Călătorii îşi pot recupera paguba, doar dacă au asigurare ori merg în instanţă.
De Andre Rotaru la 04.07.2022, 21:00Compania Lufthansa şi-a anunţat clienţii aflaţi pe aeroportul din Frankfurt că trebuie să se descurce singuri. "Lufthansa şi-a anunţat clienţii că sunt cumva pe cont propriu. Iar dacă au probleme cu zboruri anulater sau întârziate, să-şi rezerve pe cont propriu hoteluri sau bilete de tren, astfel încât să se descurce, să rezolve situaţia în care se află. Probleme sunt inclusiv pe alte aeroporturi de genul Paris sau Amsterdam", a declarat Răzvan Pascu, antreprenor.
Pasagerii trebuie să se ducă în instanţă
În plin sezon al vacanţelor e o loterie dacă avionul zboară sau nu. Este aproape ora 15:00, iar pe tabela de sosiri din Aeroportul Otopeni putem număra nu mai puţin de 10 zboruri cu întârzieri de aproximativ o oră. Acesta este poeisajul cu care ar trebui să ne obişnuim în lunile următoare. "Eu vin din Chicago şi tot cu Lufthansa am venit. Primul segment de zbor a mers foarte bine. Al doilea segment am avut o oră de întârziere", spune un pasager.
Printr un comunicat, compania Lufthansa le tramsite clienţilor săi. "Nu putem decât să vă cerem scuze pentru asta. Și vrem să fim cât se poate de sinceri: în următoarele săptămâni, pe măsură ce numărul de pasageri continuă să crească, fie că este vorba de călătorii de agrement sau de afaceri, este puțin probabil ca situația să se îmbunătățească pe termen scurt. Prea mulți angajați și resurse sunt încă indisponibili, nu numai la partenerii noștri de infrastructură, ci și în unele dintre propriile noastre zone", se arată în comunicatul Lufthansa.
Pentru a si recupera banii pe călătoriile rate, pasagerii trebuie să se ducă în instanţă. "În general, toate persoanele care trec prin asemenea situaţii şi mă aflu chiar pe aeroportul Otopeni, ei pot obţine pe baza unei directive europene despăgubiri de până la 600 de euro. Şi in acelasi timpă se pot adresa instantelor de judecată pentru nasi recupera inclusiv daunele pricinuite de pierderea bagajului, cât şi anularea zborului sau întârzieri masive", a declarat Adrian Cuculis, avocat.
"Clauza de Storno te asigură în momentul în care ţi se anulează călătoria. Atunci poţi să faci singur această achiziţie şi să cumperi singur poliţa", a declarat Raluca Covrig, project manager. Compania Brussels Airlines a anunuţat că va anula 700 de zboruri în perioada vacanței de vară, aproximativ 6% din cele programate, pentru a reduce volumul de muncă și pentru a evita grevele.