Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Care sunt cele mai dese defecțiuni cu care se confruntă șoferii români

Drumurile neîntreținute, pline de gropi, bordurile înalte și șoselele incorect asfaltate sunt factorii care determină cele mai multe defecțiuni.

de Redactia Observator

la 02.04.2018 , 17:10

Care sunt cele mai dese defecțiuni cu care se confruntă șoferii români - Pixabay

Drumurile neîntreținute, pline de gropi, bordurile înalte și șoselele incorect asfaltate sunt factorii care determină cele mai multe defecțiuni la autovehicule și care impun reparații ample.

Exploatarea defectuoasă și lipsa locurilor protejate de parcare sunt alte cauze care determină defectarea prematura a componentelor autovehiculelor. Însă, un număr mare de autoturisme se confruntă cu defecțiuni grave, cauzate de faptul că nu au fost schimbate la timp cele mai uzuale consumabile.

În rândurile următoare am propus să dezvăluim care sunt cele mai frecvente defecțiuni care apar la mașinile conduse de șoferii romani.  Înainte de toate trebuie menționat că inspecțiile riguroase și înlocuirea la timp a unor banale piese pentru automobile, scad riscul de a crea defecțiuni majore care pun în pericol siguranța personală.

Articolul continuă după reclamă

Scurgeri de lichide

O primă problemă sesizată de numeroși șoferi este cea a scurgerii lichidelor lubrifiante și scurgerile de apă din habitaclu. Acestea pot apărea fie din cauza neînlocuirii la timp a filtrelor, fie din pricina montării defectuoase, fie din cauza șoselelor de proastă calitate. Efectele acestor defecțiuni pot fi numerose, de la proasta funcționare a sistemului de servodirecţie la uzura prematură a frânelor şi a rulmenților. Problemele de scurgeri de lichide au fost sesizate deopotrivă de șoferii mașinilor alimentate cu benzina cât și de cei ce rulează autovehicule diesel.

Suspensii rigide

Suspensiile rigide și șoselele de proastă calitate sunt două noțiuni ce fac ravagii dacă sunt asociate. Mașinile prevăzute cu sisteme de suspensii rigide sunt mai predispuse la modificări de consum de combustibil, dar și la defecțiuni premature la motor.

Defecțiuni ale turbosuflantelor

Funcționarea deficitară a turbosuflentelor poate apărea la toate tipurile de autovehicule diesel. O astfel de problemă poate avea efecte foarte grave asupra sistemului de răcire a motorului. Cele mai multe defecțiuni sunt cauzate de acumulări de pietriș de la asfalt, de conducte avariate sau de țevi blocate. Depunerile de mâl și noroi reduc performanțele motorului, însă lucrurile pot deveni cu adevărat grave când resturi de  ulei pătrund în radiator şi afectează grav capacitățile de lucru ale motorului.

Probleme la închiderea centralizată a geamurilor

Acestea apar de obicei când canalele prin care circulă mecanismul se înfundă. Forțarea geamurilor înseamnă agravarea problemelor, poate determina arderea întrerupătoarelor care activează sistemul de funcționare a geamurilor.

Defecțiunile la închiderea centralizată a geamurilor mai pot apărea dacă mașina este ținuta în temperaturi extreme, -25-30 de grade celsius sau +60 de grade celsius. În astfel de situații poate fi afectată macaraua de susținere a geamurilor din interiorul ușii.

Defecțiuni ale sistemului de ungere

Mecanismele de ungere sunt responsabile de circularea lichidelor în interiorul motorului. Aceste probleme apar la o varietate foarte mare de autovehicule și pot fi cauzate de înfundarea căilor de acces a uleiului, de impurificarea excesivă a acestuia sau chiar de introducerea în motor a unui ulei cu vâscozitate foarte ridicată.

Când manometrul de ulei este defect presiunea uleiului poate varia, poate fi mai mare sau mai mică decât cea normală. Nerezolvată situația, se poate distruge pompa de ulei.

Probleme la baterie

Bateria este una dintre componentele consumabile ce trebuie verificată periodic. Păstrarea luminilor aprinse este un factor care duce la epuizarea resurselor bateriei. În astfel de situații se recomandă înlocuirea imediată.

Erori la arborele cotit

Numeroase modele de mașini, după o anumită perioadă de utilizare pot da erori din pricina arborelui cotit. Acest fenomen apare din pricina impurităților acumulate, iarproblema poate fi remediata prin curățare sau înlocuirea piesei.

Probleme la sistemul de frânare

Sistemul de frânare este poate cel mai important, întrucât de funcționarea eficientă a acestuia este legată siguranța personală. Schimbarea periodică a discurilor și plăcutelor de frâne, dar și completarea lichidului sunt operațiuni ce trebuie efectuate cu mare responsabilitate. Cauza principală a uzării rapide este frânarea excesivă, dar și aliajele slabe ce intră în compoziția acestor componente.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
Vi se pare prea scumpă mobila românească?
Observator » Ştiri Auto » Care sunt cele mai dese defecțiuni cu care se confruntă șoferii români