Românii aleg cauciucurile de iarnă în funcție de preț, nu de aderență
Să fie noi, ieftine şi să nu se uzeze uşor. Sunt principalele cerinţe ale şoferilor care aleargă să îşi cumpere în această perioadă cauciucuri de iarnă. Românii privesc mai puţin spre aderenţa oferită de pneuri şi mai mult spre preţul lor. Complet greşit, spun specialiştii. Firmele de asigurări avertizează şi ele. În cazul unui accident pe zăpadă, sunt şanse mari să scoateţi bani din buzunar pentru reparaţii, dacă maşina nu este dotată corespunzător.
Să fie noi, ieftine şi să nu se uzeze uşor. Sunt principalele cerinţe ale şoferilor care aleargă să îşi cumpere în această perioadă cauciucuri de iarnă. Românii privesc mai puţin spre aderenţa oferită de pneuri şi mai mult spre preţul lor. Complet greşit, spun specialiştii. Firmele de asigurări avertizează şi ele. În cazul unui accident pe zăpadă, sunt şanse mari să scoateţi bani din buzunar pentru reparaţii, dacă maşina nu este dotată corespunzător.
Câteva detalii tehnice fac diferenţa. Sunt scrise pe fiecare cauciuc în parte, de la distanţa de frânare şi gradul de zgomot, până la consumul de carburant. Puţini români ţin însă cont de sfaturi şi de detaliile tehnice. Par să-şi aleagă anvelopele după criterii standard.
Patru cauciucuri pentru autoturisme costă, în medie, 900 de lei. Sunt mulţi şoferi care plătesc mai mult de-atât, de dragul firmei de pe etichetă. Nu întotdeauna merită, spun specialiştii.
Alegerea setului de pneuri pentru iarnă vă poate scuti de cheltuieli în cazul unui accident rutier.
În România legea este clară. Atât timp cât călătoriţi pe drumuri acoperite de gheaţă sau zăpadă, pneurile de iarnă sunt obligatorii. Dar specialiştii vă sfătuiesc să le schimbaţi chiar mai devreme, când temperatura scade sub 7 grade Celsius.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰