Video Cum a ajuns forțatul semaforului sport național, cu sprijinul legii. 1.500 de șoferi ar trebui să rămână zilnic fără permis, doar în Timișoara
Forţatul semafoarelor a ajuns un fel de sport naţional. Numai în Timişoara, cel puţin 1.500 de şoferi ar trebui să rămână zilnic fără permis. Sunt camere de supraveghere instalate în 10 intersecţii care surprind astfel de scene. Doar că sistemul performant de supraveghere nu ajută cu nimic. Legislația actuală împiedică sancționarea șoferilor, dacă fapta a fost constatată altfel decat cu radarele Poliției, iar șoferul nu a fost oprit de un om al legii imediat după ce a comis-o.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
Cinci poze și o înregistrare video. Probe suficiente pentru ca șoferului care a trecut pe roșu să îi fie trimisă amenda acasă. Dar, acest lucru nu se poate întâmpla, pentru că legislația nu permite sacționarea conducătorilor auto, decât în cazul în care au fost văzuți de un polițist. Însă, la cum arată Timișoara pe camerele de supraveghere, numărul amenzilor ar fi trebuit să fie cel puţin dublu faţă de cel din hârtii.
Vesna Struța – șef Birou Monitorizare și Control Trafic: Pe zi, în medie, cam 1400 de autovehicule au trecut pe roşu.
Reporter: Şi şoferii sunt bine-mersi, fără nicio sancţiune?
Vesna Struța – șef Birou Monitorizare și Control Trafic: Exact.
- Este Dacia Spring o maşină sigură? Modelul a primit o stea la testele de siguranţă ale programului european NCAP
- Coloane mari de camioane la frontiera cu Ungaria și Bulgaria. Șoferii de TIR așteaptă cu orele să treacă granița
- Primele despăgubiri după falimentul City Insurance. Peste 1.000 de şoferi păgubiţi îşi vor primi banii
Centrul de comandă și control al traficul din Timişoara este unul dintre cele mai performante din ţară. În oraș sunt amplasate șapte radare de viteză şi 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu în 10 intersecții importante. Practic, ai greșit, ești văzut, iar imaginile stocate. Șoferii nu sunt și amendați. Uneori, sistemele de detecție a trecerii pe roșu i-au surprins și pe polițiști în offside. Fără să fie cu semnalele luminoase în funcțiune.
Ruben Lațcău – viceprimar Timișoara: Avem 10 intersecţii care sunt supravegheate video pe toate părțile, din 150 de intersectii semaforizare, deci chiar mai puţin de 10%. În aceste 10 intersecţii avem, în medie, undeva între 1500 şi 1800 de treceri pe roşu pe zi. Deci, undeva într-o săptămână vorbim de 20.000 de treceri pe roşu. Dacă extrapolăm la scara oraşului, fenomentul este absolut inimaginabil.
Primăria Timişoara a modificat viteza maximă cu care se circulă în oraș
Problema principală este că Poliţia nu poate să folosească momentan datele pe care Primăria Timișoara le are și le poate pune la dispoziție. Legea prevede că poliţistul trebuie să vadă cu ochii lui când şoferul încalcă legea.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac direct de către poliţistul rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către poliţiştii de frontieră.
Şofer: Cineva trebuie să-şi facă treaba sau datoria. Când prinzi galben, n-o să te poţi opri, că încurci circulaţia, dar dacă intri în roşu forţat, deja e grava treaba.
Şofer: În mod sigur ar ajuta şi ar scădea şi numărul accidentelor, pentru că s-au produs cam multe.
Până când se găseşte o soluţie pentru şoferii indisciplinaţi, primăria Timişoara a modificat viteza maximă cu care se circulă în oraș. Este 50 km/h peste tot, deşi pe unele bulevarde era de 70 km/h.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰