Îndreptatul caroseriilor fără revopsire, meseria învățată peste hotare și pusă în practică în România
Mulţi dintre noi ştim, din păcate, cum poate să arate caroseia maşinii după ce este lovită de grindină. Însă puţini ştiu că urmele lăsate pot fi reparate fără un nou proces de vopsire.
- Şoferii sunt cei care au de câştigat odată cu apariţia acestei tehnici şi la noi în ţară.
- Timp redus pentru manoperă, tarife mici şi produse prietenoase cu mediul.
Este vorba de o tehnică folosită deja de americani şi europenii din Vest. La noi însă este la început de drum. Un tânăr a furat secretele de la nemţi şi a deschis o şcoală de specializare în Oradea.
Bogdan Mezei este absolvent al Facultăţii de Automobile şi este primul român campion european în tehnica îndreptatului caroseriilor fără revopsire.
Tânărul a furat secretul marilor costructori auto la un curs de specialitate în Germania pentru care a plătit nu mai puţin de 5.000 de euro, bani de care a făcut rost după ce şi-a vândut propria maşină.
Bogdan Mezei, tehnician PDR: Am făcut prima oară şcoala asta din hobby, după am văzut că e foarte bine plătită, într-un weekend câştigam cât câştigam într-o lună. Am început să fac chestia asta, am văzut că pot să iasă lucruri minunate şi îmi spuneam în gând ce frumos ar fi să oferim asta în România.
De anul trecut, Bogdan instruieşte şi alţi tineri pasionaţi de maşini din întreaga ţară. Doar din trei maşini reparate, cursanţii îşi pot amortiza investiţia în cursul care durează doar 5 zile.
Marian Câmpean, cursant: O practic de 6 ani, am învăţat-o singur, am venit să mă specializez pentru că Bogdan ne oferă tot ce este în afara ţării, în vest. Calitatea e cea mai importantă în meseria asta.
Şoferii sunt cei care au de câştigat odată cu apariţia acestei tehnici şi la noi în ţară. Timp redus pentru manoperă, tarife mici şi produsele prietenoase cu mediul sunt doar câteva avantaje ale tehnologiei PDR.
Petre Tăutu, şofer: În urma unei ploi cu grindină maşina a căpătat undeva la peste 270 de lovituri. Era foarte mare păcat să fie realizată reparaţia în modul clasic deoarece maşina având sub 30 de mii de kilometrii, chiar era păcat să fie încărcată cu kit şi revopsită. Majoritatea loviturilor au fost pe capotă, respectiv plafon. După cum se observă, nu mai există nicio urmă.
Dacă în Germania, tehnicienii primesc peste 100 de euro pe oră pentru astfel de lucrare, în România meseria nici măcar nu are încă un cod pentru a fi clasificată.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰