Ordonanţa pe lăcomie a scumpit reabilitarea drumurilor din ţară
Apar noi piedici în reabilitarea drumurilor din ţară. Constructorii spun că ordonanţa 114 a scumpit peste noapte costurile şi ameninţă că dacă nu primesc mai mulţi bani, renunţă la proiecte. Actul normativ dublează salariile în constucţii, aşa că drumarii vor mai mulţi bani de la stat.
Apar noi piedici în reabilitarea drumurilor din ţară. Constructorii spun că ordonanţa 114 a scumpit peste noapte costurile şi ameninţă că dacă nu primesc mai mulţi bani, renunţă la proiecte. Actul normativ dublează salariile în constucţii, aşa că drumarii vor mai mulţi bani de la stat.
Pe un drum din judeţul Suceava şoferii şi-au lăsat de a lungul timpului seturi de capace de roţi şi cauciucuri. Lucrările de reabilitare ar fi trebuit să înceapă anul acesta, după mai bine de un deceniu de aşteptare. Dar constructorul s-a trezit, după ce a semnat contractul, că socoteala iniţială nu se mai potriveşte cu cea de acum. Dă vina pe Ordonanţa 114 care măreşte salariile în contrucţii.
Pentru porţiunea de 17 kilometri dintre localităţile Vultureşti şi Hârtop a fost estimat un cost de 31,5 milioane de lei. Constructorul spune însă că la salariile majorate la 3000 de lei, se adaugă şi scumpirea materialelor de construcţii. Aşa că preţul final al lucrării a crescut cu aproape 800 de mii de lei. Adică 10 la sută. Alţi constructori de pe alte trei drumuri judeţene sunt în aceeaşi situaţie.
Ieri, ministrul Finanţelor lăuda în Parlament efectele ordonanţei 114.
- Şoferii de TIR au interzis până luni seară pe drumuri din 16 județe, din cauza caniculei. Anunțul CNAIR
- Camerele de supraveghere devin radar rutier. Amenzi direct acasă pentru șoferii care nu respectă regulile
- Zeci de mii de mașini care circulă în România au airbaguri care pot exploda. Avertismentul mecanicilor
- Un gigant auto şi-ar putea închide fabricile din Europa din cauza amenzilor impuse de UE
- Cât de mult contează culoarea mașinii? Mai mult decât ai crede
EUGEN TEODOROVICI - ministrul Finanţelor: Ordonanta susţine domeniul construcţiilor.
Dacă pe drumurile judeţene, situaţia e critică, nici la marile proiecte de infrastructură nu stăm mai bine. În urmă cu o săptămână, pe Autostrada Urbană, inaugurată cu mare fast la finalul anului trecut, asfaltul a început să cedeze.
Pe autostrada Bucureşti-Piteşti, asfaltul turnat pe ploaie la începutul anului s-a transformat în capcane pentru şoferi. Iar pe Autostrada Soarelui, lucrările sunt întârziate din cauza birocraţiei.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰