Antena Meniu Search
x

Video Percheziţii DNA la stații ITP din Vaslui, Bacău și Galați. Metodele prin care sunt măsluite emisiile de noxe

Percheziţii ale procurorilor anti-corupţie la sediile Registrului Auto Român din mai multe judeţe din Moldova  Sunt suspiciuni că în aceste sedii ar fi fost emise documente false privind inspecţia ITP şi astfel ar fi fost lăsate în trafic maşini necorespunzătoare din punct de vedere tehnic. Mulţi şoferi nici nu mai duceau maşinile la verificări.

de Adrian Obreja

la 21.04.2021, 16:47

Vezi și

Mai multe staţii ITP din 3 judeţe, Galaţi, Vaslui şi Bacău, au fost călcate de procurori în această dimineaţă. În aceste puncte de lucru, autorizate de RAR, au fost emise acte false care dau dreptul de a circula pe drumurile publice pentru o serie de maşini vechi şi necorespunzătoare din punct de vedere tehnic. Emisiile de noxe sunt cele mai întâlnite probleme şi cele mai uşor de „trecut cu vedere”, spun dealerii auto. 

Alexandru Zbârnea – dealer auto: "Partea de poluare. De foarte multe ori nici nu verifică real poluarea. E posibil ca să aibă un accident. Poate chiar din cauza sistemului de frânare. Şi nu prea ai cum să-l treci cu vederea, ca şi staţie care faci verificarea propriu-zisă. Ori pe parte de poluare, cum demonstrezi că tu ai uscat iarba în spatele tău?”

Metodele de a măslui emisiile de noxe sunt diverse. Depinde de staţia ITP unde se face verificarea.  Senzorul care măsoară noxele este introdus în ţeava de eşapament al unei maşini mult mai bune din punct de vedere tehnic. Iar rezultatul este trecut în baza de date, în dreptul maşinii care nu ar fi trecut acest test. 

O echipă Observator a mers la o staţie ITP pentru a încerca să facă inspecţia unei maşini vechi, cu motor diesel, cu emisii mari. Rezultatul?

Pe acelaşi subiect

Inspector: Aveţi certificatul la dumneavostră?

Reporter: Nu. Am doar să întreb să ştiu dacă se rezolvă sau nu. 

Inspector: Dar se rezolvă, pentru că...cum să vă zic. Eu o iau, o turez, o ţin, o încălzesc, scot tot fumul afară, nu are cum să nu iasă. Vă garantez că nu are cum să nu iasă. La mine au ieşit toate, pentru că ştiu ce să le fac. 

Micile trucuri se practică de foarte mult timp. Şoferii ştiu unde să meargă atunci când au astfel de probleme. 

Șofer: "E în funcţie de inspectorul care face ITP-ul şi de relaţia pe care o are cu cine vine."

Șofer: "Se practică, dar este o chestie foarte periculoasă. Îi dă drumul să iasă cu ea şi dacă se întâmplă ceva: nu domnule, de la mine a ieşit bine." 

În România în continuare se înmatriculează mult mai multe maşini second hand decât cele noi. În special cele aduse din străinătate. În trimestrul 4 al anului 2020, 71,7 % dintre maşinile înmatriculate au fost second hand. Din 147500 de înmatriculări, 106000 erau maşini rulate. 

Alexandru Zbârnea – dealer auto: ”Mirajul unui client român este că ceea ce e ieftin e şi bun. Nu întotdeauna ce e mai ieftin e şi mai bun.”

Procurorii fac cercetări în acest dosar pentru săvârşirea mai multor infracţiuni. Corupţie, fals intelectual şi constituire de grup infracţional organizat. Supecţii principali în acest dosar au fost duşi la sediul DNA Iaşi pentru audieri. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri Auto » Percheziţii DNA la stații ITP din Vaslui, Bacău și Galați. Metodele prin care sunt măsluite emisiile de noxe