Video Primele efecte după plafonarea tarifelor RCA. Un jucător important pe piața asigurărilor auto a încetat colaboarea cu zeci de brokeri
La mai bine de o lună de la plafonarea RCA, apar şi primele efecte. Una din companiile de asigurare, care între timp a ajuns să ocupe locul trei în piaţă, anunţă că încetează să mai colaboreze cu zeci de brokeri. Motivul ar fi preţul mic pe care e nevoit să-l practice şi care îi aduce prea mulţi clienţi, cărora nu poate să le facă faţă.
Pe 11 aprilie a intrat în vigoare plafonarea tarifelor RCA. Practic, asigurătorii au fost obligaţi să vândă la tarifele practicate pe data de 28 februarie 2023. Pe unii asigurători, plafonarea i-a prins cu tarife mici care nu pot fi susţinute pentru o perioadă de şase luni, aşa cum prevede legea. Aşa că recurg la tot felul de metode pentru a vinde mai puţin.
Unul din asigurători, spre exemplu, care a reuşit să obţină peste 10% din cota de piaţă, a anunţat că îşi încetează colaborarea cu 71 de brokeri, adică un sfert din total.
Sergiu Costache, expert asigurări: Evident că plafonarea a dus la acest efect, pentru că altfel asigurătorul ar fi putut să-şi modifice tarifele. Majoritatea celor care îşi cumpărau RCA ar fi fost tentaţi să ia cel mai mic preţ. Şi atunci veneau foarte mulţi clienţi către ei.
Dorel Duță, președinte UNSICAR: În funcţie de riscul pe care îl iei, trebuie să creezi rezerve. Pentru 100 de lei risc, trebuie să aduci 30 de lei rezervă. Pentru că a luat foarte mult risc ei erau la 28 februarie cu un preţ scăzut şi sunt obligaţi să păstreze acel preţ timp de 6 luni.
- Cât plătește pentru asigurarea RCA un șofer în vârstă de 35 de ani, care conduce o mașină din 2013: "Nu mi...
- Noi criterii pentru calculul polițelor RCA. Prețurile vor fi stabilite în funcție de vechimea mașinii sau data...
- Asigurarea obligatorie a locuințelor se scumpește. Ce despăgubiri primesc românii în caz de cutremure,...
Opt jucători pe piața RCA
Contactat de Observator, asigurătorul spune că decizia a fost luată întrucât îşi doreşte, pe viitor, colaborări care să îi susțină vânzarea echilibrată a întregii oferte de produse.
Specialiştii în asigurări cred că şi alte companii vor urma acest model. Deja în ultima perioadă cei care încheie poliţe RCA au început să aibă tot felul de cerinţe de la clienţi.
Dorel Duță: Data obţinerii permisului, kilometrii la bord, data expirării ITP, sunt informaţii pe care nu le mai poţi culege instant. Sunt de natură a influenţa o decizie de cumpărare sau nu.
Sergiu Costache: Clientul e obişnuit să obţină foarte repede ceea ce îşi doreşte. Ori dacă tu ceri un act în plus, s-ar putea să nu mai încheie poliţa RCA la tine.
Săptămâna aceasta instanţa ar putea decide deschiderea procedurii de faliment a companiei Euroins. Astfel, au mai rămas opt jucători. Liderul pieţei deţine 35% din poliţele RCA, iar compania de pe locul doi 25%. Locurile trei şi patru sunt ocupate de firme care au câte 10% din cota de piaţă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰