Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Sandrider, mașina cu care Dacia va participa la Raliul Dakar din 2025. Sebastien Loeb şi Nasser al-Attiyah, printre piloţi

Dacia a prezentat Sandrider, mașina cu care va participa la Raliul Dakar din 2025. Dispune de un motor V6 de 3 litri, care este alimentat cu combustibil sintetic. 

de Redactia Observator

la 30.01.2024 , 14:09

Sandrider, mașina cu care Dacia va participa la Raliul Dakar din 2025. Sebastien Loeb şi Nasser al-Attiyah, printre piloţi Sandrider, mașina cu care Dacia va participa la Raliul Dakar din 2025. Sebastien Loeb şi Nasser al-Attiyah, printre piloţi - Renault

Constructorul Dacia a dezvăluit, marţi, maşina pe care pilotul francez Sébastien Loeb o va conduce în următoarele trei ediţii ale Raliului Dakar. Subsidiara grupului Renault a colaborat cu Prodrive pentru a dezvolta un prototip, Sandrider, bazat pe modelul Hunter. Prima cursă va avea loc în Maroc, în octombrie 2024, relatează lequipe.fr.  Potrivit Renault, maşina va fi alimentată cu combustibil sintetic, produs de Aramco. 

 Sebastien Loeb şi Nasser al-Attiyah, printre piloţi

După Peugeot şi Prodrive-BRX (Bahrain Raid Xtreme), Sébastien Loeb îşi va continua parcursul la Dakar cu constructorul român Dacia, care a prezentat marţi, la Aubervilliers, în apropiere de Paris, prototipul pe care i-l va încredinţa alsacianului, precum şi lui Nasser al-Attiyah din Qatar şi Cristinei Gutierrez din Spania.

Articolul continuă după reclamă

Filiala Grupului Renault a dezvoltat maşina Sandrider în colaborare cu Prodrive, bazându-se pe experienţa acumulată cu Hunter în ultimii patru ani. "Este un proiect profesionist, cu o investiţie reală din partea mărcii Dacia", a comentat Loeb. "În opinia mea, utilizarea experienţei Hunter într-un proiect complet nou a fost cea mai bună alegere posibilă pentru a-mi mări şansele de a câştiga Dakar", a precizat el.

Pe acelaşi subiect

Directorul tehnic Philip Dunabin a subliniat că acesta este un concept nou. "Nu este doar un Hunter modernizat. Toate sistemele sunt fie complet noi, fie complet actualizate. Avem un şasiu tubular care este mai uşor şi mai lat, cu mai mult spaţiu în cockpit şi o mai bună distribuţie a greutăţii. Motorul este nou, un V6, bi-turbo, 3 litri. Am lucrat la fiabilitatea transmisiei, iar cutia de viteze a fost revizuită. Am lucrat, de asemenea, la aerodinamică şi la vizibilitatea pentru şoferi", a adăugat Dunabin.

Pentru Sébastien Loeb, prioritatea este acum să lucreze "la dezvoltarea maşinii, astfel încât să fim pregătiţi pentru Raliul Marocului de la sfârşitul sezonului (octombrie). Şi, mai ales, să fim pregătiţi pentru Dakar de anul viitor. Nu am alte proiecte în paralel, mă concentrez pe această dezvoltare. Mai sunt multe teste de făcut, asta este prioritatea mea".

După primele rulări în Anglia, în aprilie, echipa se va îndrepta spre Maroc pentru un program de testare important începând cu luna iunie.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri Auto » Sandrider, mașina cu care Dacia va participa la Raliul Dakar din 2025. Sebastien Loeb şi Nasser al-Attiyah, printre piloţi