Galerie foto Şofer din Timiș, prins cu "şoricei" la sistemul de frânare. Mașina cumpărată din Austria i-a șocat pe inspectorii RAR
Noi "imagini cu puternic impact emoțional" prezentate de Registrul Auto Român pe pagina pe Facebook. Un șofer din Timiș care dorea eliberarea CIV-ului pentru un Renault Master abia achiziționat din Austria a avut parte de un adevărat șoc în momentul în care inspectorii i-au arătat ce au descoperit la mașină în timpul verificărilor.
La RAR Timiș a fost adus, pentru eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului, o autoutilitară din 2015 pe care noul proprietar a cumpărat-o personal din Austria. În timpul verificărilor, inspectorii au fost îngroziți de ce au găsit: un etrier demontat de pe fuzetă era prins cu „șoricei” de plastic pe puntea spate, iar pistonul era blocat cu o bucată de lemn.
Registrull Auto Român a relatat întreaga poveste într-o postare pe Facebook:
"Atragem frecvent atenția asupra importanței verificării amănunțite a autovehiculelor utilizate, înainte de achiziționare, pentru că anul fabricației sau proveniența nu pot garanta starea tehnică! Să vă explicăm ce vedeți în fotografii: un etrier demontat de pe fuzetă și prins cu “șoricei” de plastic pe puntea spate, cu pistonul blocat cu o bucată de lemn pentru a nu ieși complet din locașul lui și a duce la pierderea lichidului de frână. Eficiența la frânare a roții respective? Zero... Viața conducătorului auto? Pusă serios în pericol...Și acum, povestea...La RAR Timiș a fost adus, pentru eliberarea CIV, un Renault Master fabricat în 2015. Noul proprietar l-a cumpărat personal din Austria, iar șocul pe care l-a avut când colegii noștri i-au prezentat ce au descoperit ne face să credem că omul a fost un cumpărător de bună-credință. Ne-a spus că a ajuns noaptea la întâlnirea cu vânzătorul, a inspectat vizual mașina și a decis să o cumpere. Acest autovehicul a fost respins la RAR Timiș, nu a primit CIV și nu va primi documentul până când nu va fi readus în condiții tehnice optime. Ne bucurăm că noul proprietar s-a prezentat la RAR înainte de a circula cu autoutilitara încărcată cu marfă și nu vrem să ne gândim la ce s-ar fi putut întâmpla în cazul unei frânări de urgență. Nu vă puneți viața în pericol!".
- Inovaţii în domeniul spălătoriilor auto. Cum funcţionează portalul care spală maşina fără să o atingă
- Locul de parcare din București care costă cât o garsonieră în provincie. Unii bucureșteni au făcut credit la...
- Cauciucuri de iarnă 2022. Anvelopele, cu 20% mai scumpe. Se dau amenzi uriaşe şoferilor care nu le schimbă la timp
RAR verifică mașinile înainte de achiziție
Din 19 mai, Registrul Auto Român (RAR) și-a asumat rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto, anunțând că poate verifica mașinile pe care românii intenționează să le cumpere.
„RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența atunci când scoateți banii din buzunar să vă luați o mașină. Inginerii RAR au văzut de-a lungul timpului cât de vulnerabili sunt clienții atunci când cumpără un autovehicul.
Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, oamenii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă îi pot pune în situația nedorită de a cumpăra un autovehicul pe care să nu îl poată folosi”, a transmis RAR într-un comunicat.
La RAR se pot evalua mașinile și din punct de vedere tehnic, ceea ce poate evidenția reparații neconforme la structura de rezistență sau, cu anumite condiționări, eventuale intervenții asupra indicatorului de kilometraj. „Ne asumăm rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și considerăm că sfatul nostru poate cântări semnificativ la decizia de a cumpăra o mașină. Ca și cumpărător, dacă am de ales între două oferte similare din punct de vedere al prețului, una expertizată deja de RAR în vederea transferului de proprietate, iar cealaltă nu, în proporție de 99% o voi alege pe cea certificată de RAR. Recomand tuturor cumpărătorilor să apeleze la verificarea mașinii la RAR înainte să o plătească”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic RAR.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰