Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă
Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă. Asta deşi în România sunt două milioane de autoturisme fără inspecţia tehnică periodică, multe dintre ele, rable care pun în pericol siguranţa în trafic.
Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă. Asta deşi în România sunt două milioane de autoturisme fără inspecţia tehnică periodică, multe dintre ele, rable care pun în pericol siguranţa în trafic. Un deputat a propus ca poliţiştii să nu mai ridice talonul şi plăcuţele de înmatriculare, aşa cum se întâmplă acum. Ba chiar vrea să le dea răgaz 15 zile, să meargă cu maşina în service.
În acest moment, şoferii care sunt prinşi fără ITP plătesc o amendă de aproape 3.000 de lei, iar în baza unei noi legi, rămân fără certificat şi plăcuţe de înmatriculare. Astfel că autoturismul este imobilizat şi e nevoie de o platformă pentru a putea fi mutat.
Un senator UDMR propune însă modificarea codului rutier şi introducerea unei prevederi astfel încât prima sancţiune să fie o amendă. Iar şoferii să aibă la dispoziţie 15 zile pentru inspecţia tehnică periodică.
Înainte să plecaţi la drum, trebuie să ştiţi că, dacă vă expiră ITP-ul, înmatricularea maşinii este automat suspendată, online, fără să fiţi anunţaţi. Şi asta pentru că Registrul auto român şi Direcţia de înmatriculări au o bază de date comună. Două din cele opt milioane de maşini înmatriculate în România au ITP-ul expirat. Iar numărul lor ar putea creşte, dacă legea devine mai permisivă.
Experţii atrag atenţia că rolul inspecţiei tehnice periodice este de a salva vieţi. În service-uri, multe maşini sunt descoperite cu grave probleme tehnice. Iar regulile nu trebuie să fie mai blânde în acest domeniu.
Amendamentul care ar putea schimba codul rutier a trecut de comisia de transporturi şi urmează să fie dezbătut de parlamentari.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰