Incredibil! Cât va COSTA noua DACIA? Ţi-o permiţi şi TU
Viitoarea maşină ieftină a grupului Renault vă fi tot DACIA şi va fi construită pe baza unei platforme modulare! Altfel spus, va putea avea diferite caroserii, începând de la citadină şi până la un mic SUV

Viitoarea maşină ieftină a grupului Renault vă fi tot DACIA şi va fi construită pe baza unei platforme modulare! Altfel spus, va putea avea diferite caroserii, începând de la citadină şi până la un mic SUV
Potrivit unei surse din interiorul grupului Renault citate de Agerpres, din 2015, după ce va începe să fie comercializată în India, noua maşină de 5.000 de euro va ajunge şi pe pieţele din America de Sud şi Europa sub marca românească Dacia.
"Sistemul de module ne va permite să avem caroserii diferite". Această gamă de maşini ieftine vor fi fabricate mai întâi la uzina Renault de la Chennai, India, unde va fi comercializată începând de anul următor. Ulterior, maşina va fi produsă şi vândută şi în America de Sud şi "ar urma să ajungă şi în Europa unde va fi produsă la o uzină mai apropiată", a mai spus sursa.
În plus, în pofida dezminţirilor oficiale venite de la Renault în Europa această gamă de "mini-Logan" va fi vândută sub marca românească Dacia.
- O comoară veche de mii de ani, scoasă la vânzare într-un talcioc din Iaşi. Artefactele dacice erau vândute cu 3...
- O româncă, prinsă că vindea la talcioc vestigii arheologice din perioada dacică. Le ţinea într-o husă de...
- Românul din Satu Mare care va cuceri Statele Unite de la est la vest cu o Dacia 1300 galbenă şi va reface faimoasa...
- Taxa auto de poluare revine. Cât ar putea plăti proprietarul unei maşini Euro 2 la impozit din 2026
- Topul Forbes al miliardarilor, mai mare ca oricând. Şase dintre bogaţii lumii sunt români
Centrul de inginerie al alianţei Renault-Nissan de la Chennai este responsabil de noul model, aflat în curs de dezvoltare în cel mai strict secret. Dacă la început centrul avea 1.000 de angajaţi în prezent a ajuns la 4.500 de angajaţi.
"Studiem diferite vehicule pentru India, Asia-Pacific şi facem expertize pentru întreaga lume. În 2014 am trecut la o nouă fază, acea de a participa la elaborarea de produs, de al dezvolta în întregime. Este vorba de platforma CMF-A, vehicule cu preţuri foarte reduse", a explicat directorul centrului Karim Mikkiche.
Aventura "Low Cost" a grupului Renault a început, în luna iulie 1999, când compania franceză a preluat 51% din acţiunile Dacia. Prima Dacia Logan a fost comercializat în luna septembrie 2004, iar succesul acestui vehicul simplu şi economic a fost imediat, ceea ce a obligat conducerea Renault să-l comercializeze şi în Europa Occidentală, piaţă care nu era avut în vedere iniţial pentru acest model.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰