Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Speranțe pentru Avioane Craiova. Un contract pentru modernizarea "Șoimului" ar putea schimba soarta uzinei

A fost mare eveniment astăzi la fabrica de avioane din Craiova. Sau ar fi trebuit să fie. În mijlocul oamenilor a aterizat chiar ministrul Economiei şi a dat asigurări că aviaţia noastră are viitor. Doar că oficialul nu şi-a făcut prea bine temele.

Cristina Oprea
de Cristina Oprea

la 13.05.2022 , 20:02

Ora 12 trecute fix. Muncitorii de la fabrica de avioane din Craiova se adună de prin hale ca să asculte discursul ministrului. Oamenii ştiu însă că vorbele zboară. 

Muncitor: Promisiuni au fost multe aici. De 30 de ani tot aşteptăm să fim ajutaţi să producem ceva pentru industria aeronautică.

Fabrica de avioane din Craiova a supraviețuit din contracte de mentenanță

Vezi și

Din 2012, fabrica - din care ultimul avion construit a ieşit în 2008 - abia a supravieţuit din sumele încasate din contracte de mentenanță. Abia în august 2020, soarta uzinei s-a schimbat, odată cu semnarea unui contract de 275 de milioane de lei, pentru modernizarea a 10 avioane IAR standard. Craiovenilor le-a mai fost promis un contract pentru modernizarea versiunii mai performante a IAR-99, aşa numitul Şoim. 

Pe acelaşi subiect

Reporter: Unde suntem cu proiectul pentru IAR-99, domnule ministru?

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Pentru Şoim, vă referiţi. 

Reporter: Câte avioane au fost modernizate până acum?

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Din câte ştiu a fost livrat un avion săptămâna trecută sau acum două săptămâni, zilele următoare vor mai fi livrate încă două.

Reporter: Din cele zece.

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Da.

Se așteaptă contractul pentru modernizarea avioanelor IAR-99 "Șoim"

De fapt, contractul pentru modernizarea "Şoimului" încă nu a decolat, iar la Craiova singurele avioane care au primit tehnică nouă sunt IAR-99, versiunea standard. Pe aceste avioane se antrenează piloţii militari români. Şi orice îmbunătăţire adusă aeronavelor este foarte importantă.

Lt. Mihai Marin, pilot IAR-99: Întotdeauna se poate mai mult, cei de la fabrică sunt dedicaţi, obţin contracte, speram să le ducă la bun sfârşit.

România deține 21 de aeronave IAR-99. Dintre acestea, 11 au fost deja modernizate, în timp ce restul au rămas la versiunea Standard din fabrică. Acolo unde în prezent lucrează 300 de oameni.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Cu ce preferaţi să plecaţi în vacanţă?
Observator » Stiri economice » Speranțe pentru Avioane Craiova. Un contract pentru modernizarea "Șoimului" ar putea schimba soarta uzinei