Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Speranțe pentru Avioane Craiova. Un contract pentru modernizarea "Șoimului" ar putea schimba soarta uzinei

A fost mare eveniment astăzi la fabrica de avioane din Craiova. Sau ar fi trebuit să fie. În mijlocul oamenilor a aterizat chiar ministrul Economiei şi a dat asigurări că aviaţia noastră are viitor. Doar că oficialul nu şi-a făcut prea bine temele.

de Cristina Oprea

la 13.05.2022 , 20:02

Ora 12 trecute fix. Muncitorii de la fabrica de avioane din Craiova se adună de prin hale ca să asculte discursul ministrului. Oamenii ştiu însă că vorbele zboară. 

Muncitor: Promisiuni au fost multe aici. De 30 de ani tot aşteptăm să fim ajutaţi să producem ceva pentru industria aeronautică.

Fabrica de avioane din Craiova a supraviețuit din contracte de mentenanță

Vezi și

Din 2012, fabrica - din care ultimul avion construit a ieşit în 2008 - abia a supravieţuit din sumele încasate din contracte de mentenanță. Abia în august 2020, soarta uzinei s-a schimbat, odată cu semnarea unui contract de 275 de milioane de lei, pentru modernizarea a 10 avioane IAR standard. Craiovenilor le-a mai fost promis un contract pentru modernizarea versiunii mai performante a IAR-99, aşa numitul Şoim. 

Pe acelaşi subiect

Reporter: Unde suntem cu proiectul pentru IAR-99, domnule ministru?

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Pentru Şoim, vă referiţi. 

Reporter: Câte avioane au fost modernizate până acum?

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Din câte ştiu a fost livrat un avion săptămâna trecută sau acum două săptămâni, zilele următoare vor mai fi livrate încă două.

Reporter: Din cele zece.

Florin Spătaru, ministrul Economiei: Da.

Se așteaptă contractul pentru modernizarea avioanelor IAR-99 "Șoim"

De fapt, contractul pentru modernizarea "Şoimului" încă nu a decolat, iar la Craiova singurele avioane care au primit tehnică nouă sunt IAR-99, versiunea standard. Pe aceste avioane se antrenează piloţii militari români. Şi orice îmbunătăţire adusă aeronavelor este foarte importantă.

Lt. Mihai Marin, pilot IAR-99: Întotdeauna se poate mai mult, cei de la fabrică sunt dedicaţi, obţin contracte, speram să le ducă la bun sfârşit.

România deține 21 de aeronave IAR-99. Dintre acestea, 11 au fost deja modernizate, în timp ce restul au rămas la versiunea Standard din fabrică. Acolo unde în prezent lucrează 300 de oameni.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Speranțe pentru Avioane Craiova. Un contract pentru modernizarea "Șoimului" ar putea schimba soarta uzinei