Video Străinii au investit un miliard de euro în unităţi de cazare din România. Nu lipsesc luxul şi servicile de top
Ospitalitate românească, dar calitate şi standarde internaţionale. Avem de trei ori mai multe hoteluri străine în România decât acum 20 de ani. Iar investiţiile sar de un miliard de euro. Sunt unităţi de cazare ca afară, dirijate de branduri de prestigiu, cu restaurante sofisticate, camere de lux şi servicii de excepţie.
Străinii vin şi fac hoteluri ca-n afară în toată ţara. În 2005, România avea doar 22 de unităţi de cazare sub umbrela brandurilor internaţionale. Acum sunt 76 şi nu ne oprim. Sunt proiecte în desfăşurare la munte, pe litoral şi în Capitală.
În Bucureşti se află 27 de hoteluri afiliate unor branduri internaţioanale, iar cele mai multe se află în centrul Capitalei, pentru că arhitecţii au vrut să fie în clădiri emblematice din Bucureşti. De exemplu, clădirea din spatele meu este o adevărată bijuterie arhitecturală transformată în hotel de lux, dar la sfârşitul secolului al XIX-lea era o bancă importantă.
Străinii au investit un miliard de euro în unităţi de cazare din România
În Bucureşti, cele mai multe dintre aceste hoteluri au 4 sau 5 stele. "Avem proceduri foarte riguroase, care se respectă în orice locaţie se duc aceşti turişti. Fie că vorbim de Bucureşti sau New York, ei au aceleaşi standarde de calitate şi bineînţeles că trainingul angajaţilor, dar şi cultura organizaţională sunt foarte puternice. Un hotel de brand atrage toate tipurile de turişti. Un hotel de brand creşte destinaţia prin tariful mediu pe cameră pe care îl aduce, prin veniturile adiţioanale", a declarat Cristina Huzum, director general lanţ hotelier internaţional.
La mare, primul hotel care s-a afiliat unui lanţ de prestigiu e în Venus şi are acum regim all inclusive.
"Am parcurs cu brio tot acest traseu de la renovarea hotelului până la implementarea tuturor procedurilor. Hotelurile de lanţ sunt foarte riguroase în ceea ce priveşte protecţia la foc. Măsurile sunt cumva mai dure decât cele cerute de ISU astăzi. Nu există hotel de lanţ astăzi fără proceduri legate de sustenabilitate, proceduri care în hotelurile independente există mai puţin în momentul acesta", a declarat Aurelian Marin, proprietar de hoteluri pe litoral.
"Cam la acelaşi nivel! Foarte bine, foarte frumos!" "Încă trebuie să mai lucrăm la concepţia de all inclusive probabil vom ajunge la standardele celorlaltor ţări", spun turiştii.
Mai multe hoteluri de top în România înseamnă, automat, un efect de domino în investiţii. Mai multe branduri de modă internaţionale îşi deschid magazine de lux la parterul acestor unităţi de cazare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰