Volkswagen își pune bazele în China pentru a contracara efectele generate de scandalul emisiilor
Planurile Volkswagen de majorare a cheltuielilor în China pentru următorii cinci ani nu sunt afectate de reducerile de costuri.
Planurile Volkswagen de majorare a cheltuielilor în China pentru următorii cinci ani nu sunt afectate de reducerile de costuri, acest lucru demonstrând importanța celei mai mari piețe ale sale în atenuarea efectelor scandalului emisiilor.
Joi, grupul Volkswagen a anunțat revizuirea cheltuielilor de investiții în întreaga lume, după ce problemele legate de motoarele trucate i-au provocat pierderi operaționale de 3,48 miliarde de euro în trimestrul al treilea, acestea fiind primele pierderi trimestriale înregistrate de cel mai mare producător auto european în ultimii 15 ani.
În 2015 și 2016, VW va moderniza aproximativ 70% din vehiculele ce vor fi vândute în China și va lansa peste 30 de modele pe cea mai mare piață auto din lume. Grupul german vrea să-și extindă capacitatea de producție din China de la trei milioane de vehicule în 2014 la cel puțin cinci milioane de unități.
VW are nevoie de expansiunea din China pentru a compensa măcar parțial costurile rechemărilor la service. Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Costurile legate de scandalul emisiilor ar putea ajunge la 78 miliarde de euro, avertizează analiștii.
Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mai mare față de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate până acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, dacă sunt afectate vânzările de mașini, a afirmat săptămâna trecută noul director general al companiei, Matthias Mueller.
'Vom continua să ne menținem angajamentul față de planurile noastre de investiții în China, inclusiv în privința capacităților de producție', a precizat un purtător de cuvânt al VW China.
Investițiile vor fi realizate împreună cu partenerii VW din societățile mixte din China, SAIC Motor Corp și FAW Car Co.
De asemenea, lansarea în 2018 a unui model low-cost în China nu va fi amânată, a dat asigurări directorul financiar al VW, Frank Witter.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: AGERPRES
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰