Video Scandalul testelor PISA. Înainte de inteligența artificială și metode de predare interactive, profesorii cer schimbarea programei învechite
Inteligenţa artificială şi metode de predare interactive - aşa cred experţii internaţionali în educaţie că poate să progreseze şcoala românească. Asta după ce ne-au anunţat că elevii de 15 ani sunt analfabeţi funcţionali, adică citesc dar nu știu ce citesc. Sună SF pentru profesorii care spun că ministerul trebuie să schimbe mai întâi programa prăfuită.
O treime dintre elevii români se plictisesc şi nu ascultă ce spune profesorul la clasă, iar 35% dintre copii sunt distraşi de telefoane mobile şi tablete. Asta arată rezultatele testării internaţionale PISA, dincolo de faptul că suntem pe penultimul loc în Europa la educaţie. Directorul pentru educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică ştie unde greşeşte ministerul educaţiei.
Andreas Schleicher, director educaţie OECD: "Este vorba de o schimbare a practicilor de predare, a modului de gândire a profesorilor şi de modernizare a profesiei de dascăl. Cea mai mare diferenţă între România şi sistemele de educaţie performante este în cazul elevilor care nu provin din medii privilegiate. Cu siguranţă nu faceţi predarea atractivă, nu doar financiar, ci şi intelectual."
Realitatea din mediul rural confirmă prăpastia dintre elevi. România are copii care nu au mers niciodată la şcoală.
"Dar de ce nu ştii câţi ani ai? Te duci la şcoală?"
- "Dacă memorezi mecanic, în opt zile uiţi cam 80% din ceea ce ai învăţat". Doctor în Ştiinţele Educaţiei,...
- Dezastru la testele PISA. România e pe penultimul loc în UE. Optimismul Ligiei Deca, contrazis de experți: Toate...
- Elevii români, cele mai proaste rezultate din UE la testele PISA după Bulgaria. Jumătate nu pot face conversia în...
"Nu mă duc."
"De ce?"
"Pentru că nu îmi place."
Ce spune Ministerul Educației?
Ligia Deca, ministrul Educaţiei: "Avem şi copii excepţionali şi avem o proporţie mult prea mare de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 21 în testele PISA, ceea ce înseamnă că nu pot utliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice de la şcoala..."
Andreas Schleicher, director educaţie OECD: "Când îi întrebăm pe elevi de ce chiulesc de la ore spun "m-am plictisit". Este despre a face învăţarea experimentală şi cateodată mai dificilă. Ajută să inviţi la ore oameni din viaţa reală, un poliţist să povestească despre criminalistică."
Inteligenţa atificială ar putea fi o soluţie, spun experţii OECD.
"Ai auzit de inteligență artificială?"
"Nu! N-am auzit niciodată!"
"Nu știi ce presupune?"
"Nu."
"Dar GBT?"
"Nu n-am auzit niciodată de aceste chestii."
Nu în ultimul rând, specialiştii în educaţie ai Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică recomandă guvernului să aloce bugete mai mari educaţiei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰