Antena Meniu Search
x

Video "Am dormit pe ciment, cu 200 de oameni" Mărturiile de coșmar ale pasagerilor cu zboruri anulate, pe Aeroportul din Otopeni

Zborul spre vacanţă e o loterie. Reuşesc să plece doar norocoşii. Ceilalţi aşteaptă noi curse în aeroporturi sau hoteluri, ore în şir. Sau chiar zile. Totul din cauza zborurilor anulate sau întârziate. Specialiştii în turism au câteva sfaturi pentru turişti, astfel încât să evite, pe cât posibil, astfel de situaţii. Ieri, la nivel mondial, peste 24.000 de curse au avut întârzieri. 

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 03.07.2022, 23:55

Vezi și

Mii de oameni au umplut terminalul de plecări de pe Otopeni azi. Cei mai mulţi aveau zboruri întârziate sau anulate.

Vasile Zamfira, pasager: Joi trebuia să plecăm. Am avut întârziere, întârziere, anulat. Azi trebuia să plecăm la ora 3 fără 15. Deja avem din nou o întârziere, după patru zile stând aici pe banii noştri. 240 de persoane. 

După două amânări, compania aeriană low cost a anunţat pasagerii că zborul spre Italia a fost anulat. 

Vasile Zamfira, pasager: O noapte am dormit pe ciment cu 200 de oameni, aici în aeroport. O bătaie de joc. Au spus că pilotul şi-a dat demisia.

Pe acelaşi subiect

Reporter: Și nu mai au alt pilot?

Vasile Zamfira, pasager: Nu. Nu mai au alt pilot. E chiar fantastic.

Nicoleta Negrilă, pasager: Noi nu am știut de ce nu am plecat. Am stat cu copiii în aeroport, dormeam pe jos că să ne reprogramăm zborul pentru azi, că mai devreme nu a fost niciun zbor. Azi e din nou întârziere și mi-e tare frică că nici astăzi nu pleacă. Așa am pățit și joi. Ultima oară când mai zburăm cu compania asta.

Doar că probleme au aproape toate companiile şi aeroporturile

Andreea Milea, reporter Observator: În doar jumătate de zi, aici pe Aeroportul Henri Coandă, 56 de curse au avut întârzieri. Principalele motive au fost schimbarea echipajului sau dimpotriva, lipsa lui ori încărcarea şi descărcarea bagajelor. 

Pe aeroportul din Frankfurt, din cauza lipsei de personal, sute de trollere şi genţi zac abandonate în zona de aşteptare. 

Din aceleaşi motive, aceşti tineri au pierdut ieri un zbor spre Croaţia din cauza unei întârzieri de două ore. Au luat bilete pentru alt zbor însă şi acela s-a anulat. În final, şi-au plătit singuri hotelul. 

Alexandra, pasager: Ne-a costat 2.000 de lire pe toţi trei. Nu ne-au ajutat deloc. A fost foarte stresant. Când ajungem acasă vom face o reclamaţie. 

La nivel mondial, peste 24.000 de zboruri au avut întârziere. Altele peste 2.000 de zboruri au fost anulate. Mii de reclamaţii se înregistrează zilnic. 

Ramona Colea, reprezentantul unei companii de despăgubiri: În caz de anulare sau de întârziere mai mare de trei ore, calculată la aterizare, pasagerii au dreptul la o compensaţie care variază între 250 de euro şi 600 de euro de persoană. Dacă compania nu le-a oferit cazare masă si transport, compania respectivă va trebui să le deconteze şi aceste sume. 

Sfaturile specialiștilor în turism, înaintea zborului cu avionul

Specialiştii în turism îi sfătuiesc pe pasageri să îşi aleagă zborurile dimineaţa devreme sau seara târziu, atunci când sunt şanse mai mici de întârzieri sau anulări ale curselor. 

Ciprian Enea, consultant turism: Pentru a evita acele cozi interminabile la check-in, ideal ar fi să nu avem bagaj de cală. Ideal ar fi să ne încadrăm într-un bagaj de mână pe care să-l putem lua cu noi în aeroport, să facem check-in-ul online. 

Răzvan Pascu, specialist în turism: Dacă totuşi vreţi să călătoriţi cu bagaj de cală, puneţi-vă în geanta mică pe care o veţi lua în avion toate lucrurile care să vă fie utile o zi, două, dacă bagajul dumneavoastră nu ajunge la destinaţie încă din prima zi.

Dacă destinaţia ne permite, consultanţii în turism recomandă ca în perioada următoare să renunţăm la avion şi să plecăm cu maşina în concediu. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » "Am dormit pe ciment, cu 200 de oameni" Mărturiile de coșmar ale pasagerilor cu zboruri anulate, pe Aeroportul din Otopeni