Video Zeci de zboruri au întârziat sau au fost anulate pe Aeroportul Henri Coandă. Cauzele haosului din aviație
Zeci de curse au întârziat sau au fost anulate pe aeroportul Otopeni. De fapt, e haos pe aeroporturile din toată Europa. Grevele şi lipsa angajaţilor ţin avioanele la sol. Protecţia Consumatorilor a pornit investigaţii la companiile care activează în România, după ce a primit peste 600 de sesizări.
A devenit, deja, obişnuinţă să vedem zboruri întârziate sau anulate în această perioadă. Principalele cauze care dau zborurile peste cap sunt reprez atât de criza personalului din aviaţie, dar şi de grevele care au loc pe marile aeroporturi ale Europei.
De pildă, doar astăzi, o grevă a pompierilor de pe Aeroportul Charles de Gaulle din Paris a dus la anularea a 10% dintre zborurile programate. Angajații aeroportului au cerut o creștere salarială de 3.5%.
Probele cu zborurile în toată Europa, din cauza lipsei de angajați
Probleme sunt şi în Spania, unde în jur de 50 de zboruri ale unei companii aeriene cunoscute au fost anulate din cauza grevei însoţitorilor de zbor. Dar au fost semnalate chiar de către operatorul de stat Tarom și pe Aeroportul din Bruxelles, drept pentru care călătorii au fost rugați să se prezinte cu 3 ore înainte de zbor.
- Loteria curselor aeriene: Mii de zboruri anulate, asta deși biletele s-au scumpit brusc: "Ne-au adus paturi pentru...
- Trafic aerian paralizat în Spania, din cauza grevei însoţitorilor de bord: Zeci de zboruri anulate şi sute de...
- Munți de bagaje pe Aeroportul Heathrow, cel mai aglomerat din Europa. Pasagerii vor avea de așteptat cu zilele...
Se estimează că industria aviatică din Europa are nevoie de 30% mai mulți angajați, ca să funcționeze optim.
Românii primesc până la 600 de euro pentru un zbor anulat
Românii au dreptul să ceară compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC, în contextul investigațiilor începute la companiile aeriene. Sunt 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 la Ryanair.
„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰