Antena Meniu Search
x

Haos pe Aeroportul Otopeni, în urma anulării mai multor zboruri. Regulile care protejează pasagerii

A fost scandal în Aeroportul Otopeni. Aproximativ 100 de oameni al căror zbor spre Cipru a fost anulat au scandat împotriva companiei aeriene. Revolta a continuat, când alternativele oferite au fost fie o cursă cu o escală de 16 ore, fie un zbor cu o altă destinaţie.

Vezi și

A fost scandal în Aeroportul Otopeni. Aproximativ 100 de oameni al căror zbor spre Cipru a fost anulat au scandat împotriva companiei aeriene. Revolta a continuat, când alternativele oferite au fost fie o cursă cu o escală de 16 ore, fie un zbor cu o altă destinaţie.

Este şapte dimineaţa. Oamenii care scandează în aeroport ar fi trebuit să fie deja în zbor către Cipru. Cursa a fost însă anulată. Primele explicaţii sunt confuze.

Andreea, pasageră

Prima dată ne-au zis că pilotul e în grevă, apoi ne-au spus că lipseşte un membru al echipajului, apoi că nu ştiu.

Pe acelaşi subiect

În timp ce în Otopeni oamenii cereau o soluţie, în Paphos, românii care urmau să se întoarcă din Cipru, constatau că avionul lor nu mai soseşte.

Liviu, pasager:

Cei de a Ryanair nu ne-au dat nicio explicaţie, pur şi simplu zborul a fost anulat. Iar cei din aeroport, din Paphos, ne-au spus că fiecare, de aici înainte, o să fie pe cont propriu, să ne rezolvăm cum să ajungem în ţară.

Explicaţia a venit ulterior.

Acest zbor a fost, din păcate, anulat din cauza deficitului continuu de personal ATC şi a restricţiilor din întreaga Europă, transmite Departamentul de Comunicare Ryanair.

Potrivit companiei, pasagerii au fost contactaţi pentru a li se oferi fie un ramburs, fie alt zbor. Oferta nu a fost pe placul lor.

Andreea, pasageră

Ne pot oferi alt zbor, dintre care unul trebuia să ne ducă până la Atena şi de acolo să ne descurcăm, era treaba noastră cum ajungem în Cipru, exact aşa s-au exprimat. Sau un zbor cu o escală de 16 ore.

Nu a fost singura problemă apărută pe Aeroporul Otopeni, azi dimineaţă. Cinci curse ale unei alte companii aeriene au avut întârzieri.

"Din cauza unor dificultăţi ale sistemului de check-in mai multe zboruri Wizz Air înregistrează întârzieri. Compania îşi cere scuze pasagerilor pentru orice inconveniente cauzate.", au transmis reprezentanţii companiei.

Pasagerii sunt protejaţi de reguli clare în cazul în care un zbor este anulat. Nu toată lumea îşi cunoaşte însă drepturile.

Puteţi primi compensaţii dacă zborul vi se anulează astfel: 250 de euro pentru zborurile de până în 1.500 de kilometri, 400 de euro pentru zboruri intracomunitare pe o distanţă cuprinsă între 1500 şi 3.500 de kilometri şi 600 de euro pentru celelalte zboruri. În schimb, nu puteţi primi bani dacă sunteţi anunţaţi cu cel puţin două săptămâni înainte că zborul a fost anulat.

Alte variante sunt rambursarea banilor cheltuiţi pe bilet, ori îmbarcarea într-o altă cursă cu aceeaşi destinaţie. Se pot cere despăgubiri şi pentru amânări de peste patru ore ale unui zbor, dacă nu există un motiv special pentru întârziere.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Burgeri din carne de crocodil la un festival din România. Aţi încerca preparatul?

Observator » Evenimente » Haos pe Aeroportul Otopeni, în urma anulării mai multor zboruri. Regulile care protejează pasagerii