Antena Meniu Search
x

Copilotul familiei Ceauşescu, mărturii cutremurătoare despre fuga dictatorului

"Nicolae Ceauşescu era speriat. Elena Ceauşescu ţinea capul jos şi n-a scos un sunet în elicopterul cu care am fugit de pe acoperişul Comitetului Central". Sunt cuvintele celui care era la manşă, în ziua de 22 decembrie 1989.

de Redactia Observator

la 23.12.2019, 19:52

Vezi și

"Nicolae Ceauşescu era speriat. Elena Ceauşescu ţinea capul jos şi n-a scos un sunet în elicopterul cu care am fugit de pe acoperişul Comitetului Central". Sunt cuvintele celui care era la manşă, în ziua de 22 decembrie 1989. În exclusivitate, comandorul Ştefan Mihai vine cu detalii care nu au fost spuse niciodată în 30 de ani. Cum au încercat dictatorii să-şi găsească salvarea şi cum aeronava a fost la un pas de prăbuşire în centrul Capitalei. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

La ora 11 şi 40 de minute, acest elicopter ateriza pe acoperişul Comitetului Central şi aştepta ordine!

Comandor Ştefan Mihai. Avea 37 de ani în momentul în care a fost obligat să ia cele mai grele decizii din viaţa lui. După trei decenii, din aeronava care i-a extras pe soţii Ceauşescu, pilotul îşi aminteşte fiecare clipă. Îl vede şi-acum, cu ochii minţii, pe dictator!

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Ora 12 şi zece minute. Delfinul decolează!

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

La doar câteva sute de metri de mulţimea furioasă, aeronava a fost la un pas să se prăbuşească. Chiar pe Bulevardul Magheru. Pilotul, colonelul Vasile Maluţan, a reuşit salvarea. Apoi s-a uitat către colegul lui.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Aeronava, model DAUPHIN 356, cu numărul 203, are o capacitate de şapte locuri. În acel moment, erau nouă persoane la bord. În faţă, pe primele scaune, erau piloţii, mecanicul de bord şi soţii Ceauşescu. În spate, pe trei locuri, aghiotanţii Florian Rus şi Marian Rusu stăteau înghesuiţi lângă membrii Comitetului Executiv, Manea Mănescu şi Emil Bobu. 

Aici s-a urcat Elena Ceauşescu. Pe acest scaun. Aici stătea Nicolae Ceauşescu şi, imediat lângă el, mecanicul de bord, Stelian Drăgoi. 

Prima oprire, Snagov. La Vila de protocol, Manea Mănescu şi Emil Bobu au fost daţi jos. Timp de 40 de minute, dictatorii au căutat un loc sigur de scăpare. Dolj, Olt, Dâmboviţa, Argeş şi Tulcea. Nicio bază nu i-a primit. S-au îndreptat spre Piteşti. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Din vila de protocol, Nicolae Ceauşescu a urcat în elicopter cu o plasă de alimente. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Imediat după decolare, piloţii au fost înştiinţaţi că spaţiul aerian al României a fost închis. Ceauşescu a ordonat să nu transmită localizarea. Câteva minute mai târziu, au fost reperaţi.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Au aterizat la 50 de metri de şosea, lângă localitatea Boteni, unde unul dintre aghiotanţi a oprit o maşină, la ocazie. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Dictatorii au ajuns la Miliţie şi, apoi, au fost duşi la Unitatea Militară din Târgovişte unde, după trei zile, au fost executaţi. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Sunt 30 de ani de când România a fost frontul unui război cu mii de victime. 

Ultimul zbor al dictatorului a însemnat sfârşitul regimului. Astăzi ne bucurăm de libertate. 

Vasile Maluţan şi Ştefan Mihai au fost avansaţi în grad şi au continuat să piloteze aeronavele statului. Colonelul Maluţan a murit, cinci ani mai târziu, prăbuşit într-o vie. Comandorul Ştefan Mihai s-a pensionat în 2005. Aeronava DAUPHIN 365 este acum operată de Serviciul Român de Informaţii.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Evenimente » Copilotul familiei Ceauşescu, mărturii cutremurătoare despre fuga dictatorului