Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Pasaj înalt de 10 etaje, construit pe bucăţi şi împins sub 11 linii de cale ferată. Construcţia unică în România

Premieră la Timişoara unde, la realizarea unui pasaj, se foloseşte o tehnologie unică în România. Colosul de beton a fost construit separat, pe şantier, iar în săptămânile următoare va fi împins pe sub 11 linii de cale ferată. Noutatea este modul în care se va face acest lucru, fără ca traficul ferovoar să fie oprit sau măcar afectat. 40 de milioane de euro a costat proiectul ambiţios care va fi gata anul viitor. 

de Iulia Pop

la 28.10.2024 , 14:51

De câteva luni se lucrează la acest colos de beton. E făcut după o tehnologie nouă pentru țara noastră, dar folosită deja la proiecte importante de infrastructura din Europa. 

Cum va fi construit proiectul

Imaginați-vă un bloc de 10 etaje, cu 2 scări, răsturnat, care va fi introdus sub 11 linii cale ferată, fără a afecta traficul feroviar. Colosul de 70 de m lungime şi 30 lăţime va înghiţi 3500 de mc de beton şi aproape 420 tone de fier. În câteva săptămâni începe efectiv să fie împins, un metru în fiecare zi. 

Vezi și

"Dacă s-ar fi făcut în sistem clasic, tradiţional, era deranj. Ar fi fost haos în traficul feroviar este o structură din beton, beton armat, care având în vedere că se împinge are nevoie de mai multă armătură şi nişte suporţi cu cabluri ce vor fi tensionate", declară Luigi Pastorelli, manager de proiect.

Pe acelaşi subiect

Peste 60 de muncitori sunt constant pe şantierul viitorului pasaj Solventul din Timișoara. La finalul lucrărilor aici vor fi o pistă de biciclete, două benzi pentru maşini şi o linie de tramvai şi acelaşi lucru şi pe partea cealaltă - o linie de tramvai, doua benzi de maşini, trotuar şi pistă biciclete.

Când va fi gata pasajul

Pasajul va rezolva mult din aglomeraţia din trafic, atunci când va fi complet gata, în vara anului viitor.

"Este un pas enorm aşteptat de 30 de ani, este prima legatură nouă peste calea ferată care se construieşte în Timisoara, de la Revoluţie încoace, primul drum nou. Undeva, dacă nu apar probleme, anul viiitor în primăvară trebuie să fie pe poziţie", spune Ruben Lațcău, viceprimar Timișoara.

Pasajul Solventul face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede şi un pod peste Bega, la a cărui documentaţie tehnică se lucrează în prezent, dar şi un drum. Valoarea totală este de 40 de milioane de euro.

Iulia Pop Like

Îmi place să știu. Pun întrebări, și cer, imperios, răspunsuri! Îmi place să ascult. Sincer, uneori de atât e nevoie! Îmi place să scriu. Sunt perfecționistă și “lupt” pentru fiecare cuvânt din știre! Îmi place să zâmbesc.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Evenimente » Pasaj înalt de 10 etaje, construit pe bucăţi şi împins sub 11 linii de cale ferată. Construcţia unică în România