Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Revoluție digitală la Primăria Apahida. Localnicii își pot ridica actele oricând, zi sau noapte, din "easybox"

Administrațiile locale fac primul pas spre viitor! Primăriile din România încep să îmbrățișeze tehnologia, iar exemplele vin chiar din teren. La Satu Mare, inteligența artificială răspunde non-stop cetățenilor printr-un asistent virtual integrat pe site-ul primăriei – rapid, eficient și mereu disponibil. Iar în județul Cluj, birocrația a fost înlocuită cu... un "easybox" administrativ! Localnicii își pot ridica actele oricând, zi sau noapte, fără drumuri inutile și fără ore pierdute. 

de Alex Prunean

la 21.07.2025 , 09:27

Revoluție digitală la Primăria Apahida. Localnicii își pot ridica actele oricând, zi sau noapte, din "easybox" Revoluție digitală la Primăria Apahida. Localnicii își pot ridica actele oricând, zi sau noapte, din "easybox"

În timp ce multe instituții publice par rămase în epoca dosarului cu șină, la Satu Mare se face pasul spre viitor! Primăria Municipiului a lansat un chat cu inteligență artificială, integrat direct pe site-ul instituției, gata să ofere răspunsuri rapide și să le simplifice viața cetățenilor. 

"Volumul de întrebări şi volumul de probleme care ne-au fost adresate... trebuia să răspundem într-un timp relativ scurt. Şi atunci a venit şi această idee, dat fiind faptul că deja se foloseşte această tehnologie", a declarat Maskulik Csaba, administrator public.

Robot "AI", angajat la Primăria din Satu Mare

Articolul continuă după reclamă

Funcționează non-stop, fără cozi, fără nervi, fără pauză de masă, şi cel mai important, e un un asistent digital disponibil oricând, la un click distanță! Și chiar dacă încă "învață" cum să devină mai eficient, deja promite să revoluționeze administraţia locală. "Ce avem încărcat pe site, din această bază de date, robotul încearcă să sintetizeze şi să dea un răspuns şi dacă răspunsul nu este 100% concret, atunci indică unde să suni, cu cine să vorbeşti", spune Maskulik Csaba.

Statul la cozi, dat uitării şi în Cluj

Şi în comuna Apahida din judeţul Cluj, cozile de la primărie au devenit istorie. Locuitorii nu mai pierd timp pe holurile instituției pentru a ridica documente – totul se rezolvă acum mai simplu, mai rapid și fără stres. Odată cu depunerea cererii la primărie, solicitantul lasă şi o adresă de email sau un număr de telefon, pentru că atunci când documentul este gata de eliberare, va fi încărcat de funcţionar într-unul dintre aceste sertare. Mai apoi, cu ajutorul unui cod QR, documentul poate fi ridicat de aici, la orice oră, inclusiv în weekend.

Veştile bune continuă, însă. În curând, autorităţile vor digitaliza şi site-ul primăriei. 

Alex Prunean Like

Meseria aceasta de fapt e o vocație. Sau un microb. De fapt, ambele. Îmi aduc aminte că atunci când am intrat în “familia Antenei” eram cel mai tânăr corespondent.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Revoluție digitală la Primăria Apahida. Localnicii își pot ridica actele oricând, zi sau noapte, din "easybox"