Video Tunelul feroviar Bătuța din Arad, deschis pentru circulaţie după 6 ani de întârzieri. Se vor atinge 160 km/h
Tunelul feroviar Bătuța din județul Arad se deschide pentru circulaţie. După aproape șase ani de întârzieri și lucrări începute greu, noua variantă va permite viteze de până la 160 km/h între Curtici și Simeria.
Tunelul Bătuţa care se inaugurează astăzi este parte a unui traseu feroviar nou de 13 km între staţiile Bârzava şi Vărădia. Scopul noii variante este asigurarea vitezei de 160 de km între Curtici și Simeria, iar tunelul a fost străpuns încă din ianuarie 2023, dar abia după aceea CFR a reuşit să taie arborii de pe deal, la aproape 6 ani de la semnarea contractului de lucrări spun cei de la Asociaţia Pro Infrastrucrura care au atras mereu atenţia că lucrurile se mişcă încet acolo.
Tunelul Bătuţa are 650 de m lungime şi în apropiere sunt şi 2 poduri peste Mureş, fiecare de jumătate de kilometru lungime. Trenurile vor circula la început cu 120 de km/h, iar pe poduri vor fi pentru un timp restricţii de 70 de km/h.
Tronsonul Arad-Deva face parte din Coridorul IV european şi e străbătut de mai multe trenuri internaţionale care merg către Budapesta, dar sunt şi porţiuni unde se ating 140 de km. Însă, pe cei 150 de km ai traseului viteza este de 60 de km/h, iar lucrurile se vor îmbunătăţii pentru că CFR a anunţat deja modificări în circulaţia trenurilor internaţionale ca urmare a deschiderii circulaţiei pe firul nou construit Vărădia – Bata – Bârzava Nouă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰