Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video UNESCO: 2 din 3 influenceri NU verifică informaţiile pe care le distribuie. Doar 17% caută dovezi în documente

Avertisment: este mai important decât oricând să verificăm informaţiile pe care le citim. Mare atenţie spre ce surse vă îndreptaţi. Un studiu UNESCO adânceşte şi mai mult această dilemă: 2 din 3 influenceri NU verifică informaţiile pe care le distribuie. Iar asta creşte masiv riscul de răspândire a fake news-ului. 

de Redactia Observator

la 05.12.2024 , 12:42

62% dintre influenceri recunosc că NU verifică sistematic sursele înainte să împărtăşească informaţiile cu publicul lor. În teorie, lucrurile stau puţin altfel: aproape 70% dintre ei susţin că îşi încurajează comunitatea să gândească critic. 

Influencerii, între vorbe şi fapte

Mai grav este că doar 17% dintre ei caută dovezi şi surse în documentul pe care îl distribuie. Cei mai mulţi însă îşi selectează informaţiile pe care le consideră relevante strict în funcţie de numărul de vizualizări şi de aprecieri le pe care le au, deşi ştim că aceste cifre pot fi uşor manipulate în era digitală. 

Vezi și

Marea parte a informaţiilor distribuite de influenceri se bazează doar pe experienţele trăite de ei. Dar există şi influenceri, şi deloc puţini, care merg pe încredere în trasmiterea unei idei, din simplul motiv că au aflat-o de la prieteni buni. Doar 12% dintre ei se bazează pe surse oficiale, guvernamentale în distribuirea unei informaţii, mai arată acelaşi raport UNESCO.

Pe acelaşi subiect

Cum îşi verifică influencerii informaţia

  • 17% caută dovezi şi surse în documente
  • 42% selectează după numărul de vizualizări / aprecieri

De unde provin informaţiile influencerilor

  • 58% bazate pe propria experienţă
  • 30% mass-media
  • 21% conţinut transmis de prieteni
  • 12% surse guvernamentale 
Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-a crescut salariul în ultimul an?
Observator » Evenimente » UNESCO: 2 din 3 influenceri NU verifică informaţiile pe care le distribuie. Doar 17% caută dovezi în documente