Video UNESCO: 2 din 3 influenceri NU verifică informaţiile pe care le distribuie. Doar 17% caută dovezi în documente
Avertisment: este mai important decât oricând să verificăm informaţiile pe care le citim. Mare atenţie spre ce surse vă îndreptaţi. Un studiu UNESCO adânceşte şi mai mult această dilemă: 2 din 3 influenceri NU verifică informaţiile pe care le distribuie. Iar asta creşte masiv riscul de răspândire a fake news-ului.
62% dintre influenceri recunosc că NU verifică sistematic sursele înainte să împărtăşească informaţiile cu publicul lor. În teorie, lucrurile stau puţin altfel: aproape 70% dintre ei susţin că îşi încurajează comunitatea să gândească critic.
Influencerii, între vorbe şi fapte
Mai grav este că doar 17% dintre ei caută dovezi şi surse în documentul pe care îl distribuie. Cei mai mulţi însă îşi selectează informaţiile pe care le consideră relevante strict în funcţie de numărul de vizualizări şi de aprecieri le pe care le au, deşi ştim că aceste cifre pot fi uşor manipulate în era digitală.
Marea parte a informaţiilor distribuite de influenceri se bazează doar pe experienţele trăite de ei. Dar există şi influenceri, şi deloc puţini, care merg pe încredere în trasmiterea unei idei, din simplul motiv că au aflat-o de la prieteni buni. Doar 12% dintre ei se bazează pe surse oficiale, guvernamentale în distribuirea unei informaţii, mai arată acelaşi raport UNESCO.
- SRI a dezvăluit mecanismul complex prin care Călin Georgescu s-a viralizat pe TikTok, ajungând pe locul 9 mondial...
- MAI: Călin Georgescu, susținut pe TikTok de liderul unui clan. Un alt lider interlop i-a finanțat campania
- SRI: Activitatea conturilor de TikTok în campania lui Călin Georgescu, coordonată de un actor statal
- Bogdan Peşchir, o noapte în arest după ce a fost reţinut în dosarul finanțării campaniei lui Călin Georgescu:...
- Percheziţii de amploare la influencerii şi oamenii de afaceri care l-au promovat pe Călin Georgescu. Bogdan...
Cum îşi verifică influencerii informaţia
- 17% caută dovezi şi surse în documente
- 42% selectează după numărul de vizualizări / aprecieri
De unde provin informaţiile influencerilor
- 58% bazate pe propria experienţă
- 30% mass-media
- 21% conţinut transmis de prieteni
- 12% surse guvernamentale
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰