Explicaţii despre cum a fost localizată cursa Malaysian Airlines
Immarsat şi Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviaţie au explicat cum a fost localizat Boeing-ul 777, al companiei Malaysia Airlines.
"Am luat în considerare viteza pilotului automat, aproximativ 350 de noduri, şi ceea ce ştim în termeni de combustibil şi autonomie a aeronavei, pentru a ajunge până la o serie de semnale sonore pe care le primim. Aceste beep-uri sunt trimise de la o staţie terestră la satelit şi apoi la avion, care retrimite în mod automat un beep în sens invers. Inmarsat a măsurat timpul necesar acestor semnale sonore să ajungă la avion şi satelit", a spus vicepreşedintele Inmarsat.
"Acesta ne-a dat o traiectorie posibilă pentru coridorul de nord şi alta pentru coridorul de sud. Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud şi coridorul de nord. Am descoperit că anume coridorul de sud a fost fără îndoială folosit de navă", a spus acesta pentru BBC.
Acesta a explicat cum se pot evita dispariţiie aeronavelor pe viitor: "dacă avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa un dolar pe oră. Mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanţa şi poziţia".
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰