Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Fructul care se vinde cu 30 de dolari într-un magazin de lux din Londra. Este cultivat la Fukushima

Celebrul magazin de lux Harrods a început să vândă piersici din regiunea Fukushima din Japonia, ca parte a eforturilor de a restabili încrederea în produsele agricole cultivate acolo, după dezastrul nuclear din 2011. O cutie cu trei fructe costă aproximativ 100 de dolari, scrie BBC.

de Redactia Observator

la 12.09.2024 , 09:36

- Profimedia Images

Accidentul nuclear de la Fukushima Daiichi, cauzat de un tsunami devastator, a dus la o scurgere de radiații, care este încă gestionată până în prezent. De la dezastrul din 2011, fermele din regiune au întâmpinat dificultăți în a-și vinde produsele din cauza temerilor legate de contaminare.

Vânzarea piersicilor la Harrods face parte din eforturile operatorului centralei nucleare, Tokyo Electric Power Company (Tepco), de a restabili reputația internațională a regiunii. Aceasta vine la doi ani după ce Marea Britanie a ridicat ultimele restricții de import asupra produselor alimentare din Fukushima. Retailerul de lux urmează, de asemenea, să înceapă vânzarea unui soi de struguri numit Shine Muscat din aceeași regiune, în luna octombrie.

Tepco a desfășurat campanii similare în țări precum Statele Unite și Thailanda. Toate produsele agricole și piscicole exportate din zonă trebuie să treacă acum prin teste de radiații. Cu toate acestea, îngrijorările legate de efectele de durată ale radiațiilor din Fukushima persistă. Anunțul guvernului japonez de anul trecut, că va elibera apă reziduală tratată din centrala nucleară în Oceanul Pacific, a stârnit controverse puternice, în ciuda sprijinului primit din partea agenției de supraveghere nucleară a Națiunilor Unite.

Articolul continuă după reclamă

China a interzis toate importurile de fructe de mare din Japonia după prima deversare, care s-a încheiat în 11 septembrie, în pofida insistenţelor de la Tokyo potrivit cărora operaţiunea nu implică niciun risc.

Pe acelaşi subiect

Japonia vrea să-şi majoreze exporturile de fructe de mare, inclusiv în Europa de Est

Japonia îşi intensifică activităţile promoţionale pentru a-şi creşte exporturile de fructe de mare pe noi pieţe din Asia, SUA şi Europa, în încercarea de a acoperi o gaură provocată de un embargou chinez care durează de aproape un an, a declarat marţi preşedintele Japan External Trade Organization (JETRO), Norihiko Ishiguro, transmite Reuters.

În primul semestru din 2024, exporturile japoneze de produse agricole, forestiere şi piscicole au scăzut pentru prima dată după 2020, după ce exporturile spre China s-au prăbuşit cu 43,8%. Scoicile au fost cele mai afectate, cu un declin anual al exporturilor de 37%.

"Nu am compensat încă în totalitate volumele pierdute în China, însă exporturile spre SUA, Canada, Thailanda şi Vietnam sunt în creştere", a declarat Norihiko Ishiguro, preşedintele JETRO. Acest organism sprijinit de guvernul japonez promovează diversificarea destinaţiilor de export pentru scoici şi alte produse afectate de embargoul chinez prin înfiinţarea de noi canale comerciale în Asia, SUA şi Europa, a adăugat Ishiguro.

"Eforturile noastre promoţionale intense ne-au permis să redirecţionăm 20-30% din exporturile de scoici pierdute din cauza embargoului chinez", a mai spus Ishiguro la un eveniment organizat în avanpremiera aniversării unui an de la debutul eliberării de apă de la centrala nucleară Fukushima în Oceanul Pacific, în data de 24 august 2023. "Există un potenţial semnificativ de creştere pentru exporturile japoneze de fructe de mare....nu va dura prea mult pentru a acoperi golul provocat de embargoul chinez", a adăugat preşedintele JETRO.

În 2022, Japonia a exportat spre China produse din acvacultură în valoare de 87,1 miliarde yeni (592 milioane de dolari), ceea ce a făcut din China cea mai mare piaţă pentru exporturile japoneze. Cifra menţionată, care include şi exporturile de perele şi corali, a coborât la 61 miliarde yeni în 2023 şi la 3,5 miliarde yeni în prima jumătate din acest an.

Graţie unor fonduri suplimentare în valoare de cinci miliarde de yeni oferite de guvernul japonez, JETRO a organizat 170 de evenimente în ultimul an pentru a promova scoicile, peştele cu coada galbenă şi alte specii de peşti în peste 70 de oraşe din Japonia şi peste hotare, inclusiv la Davos, Elveţia, şi San Francisco, SUA, a spus Norihiko Ishiguro şi un alt oficial de la JETRO

Se preconizează o creştere a exporturilor de fructe de mare japoneze pe pieţele emergente precum Europa de Est şi Orientul Mijlociu, a subliniat Norihiko Ishiguro, menţionând faptul că există 2.000 de restaurante japoneze numai în Polonia. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
Vi se par prea stricte regulile impuse pentru uniforma elevilor?
Observator » Ştiri externe » Fructul care se vinde cu 30 de dolari într-un magazin de lux din Londra. Este cultivat la Fukushima