O gară din Japonia stă deschisă doar pentru un singur călător. Mai precis, pentru o tânără care face zilnic naveta la şcoală, cu trenul
Căile ferate din Japonia îşi dovedesc grija faţă de public, menţinând în activitate o gară doar pentru un singur pasager. Este vorba de o elevă care ia trenul în fiecare zi pentru a merge la liceul dintr-un oraş apropiat. Situaţia se va menţine, însă, doar până la primăvară când fata va absolvi liceul iar gara va fi, definitiv, închisă
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Căile ferate din Japonia îşi dovedesc grija faţă de public, menţinând în activitate o gară doar pentru un singur pasager. Este vorba de o elevă care ia trenul în fiecare zi pentru a merge la liceul dintr-un oraş apropiat. Situaţia se va menţine, însă, doar până la primăvară când fata va absolvi liceul iar gara va fi, definitiv, închisă
Chiar şi pe frig şi ninsoare, Kana Harada este întotdeauna pe peron la sosirea trenului care opreşte doar pentru ea. Adolescenta călătoreşte, în fiecare zi, 35 de minute cu trenul, până în oraşul unde învaţă la liceu.
Administraţia căilor ferate a decis, deja, să închidă gara, care serveşte un cătun unde nu au mai rămas decât 36 de locuitori. Dar măsura a fost amânată când s-a aflat că o elevă avea nevoie de tren pentru a merge la şcoală. În Japonia, educaţia este mai presus de orice, aşa că trenul opreşte acum doar pentru Kana.
Clădirea modestă din lemn a fost construită chiar de ei. Iar acum, după ninsorile grele, puţinii oameni rămaşi în sat deszăpezesc linia prin muncă voluntară.
Dar, ca peste tot în satele Japoniei, tinerii au plecat, pe rând, la oraş, populaţia locală a tot scăzut iar acum doar Kana mai aşteaptă trenul. Şi nu pentru multă vreme.
În martie, Kana va termina liceul şi va pleca, şi ea, la oraş. Iar atunci, nimic nu se va mai opune la închiderea staţiei. Bătrânii rămaşi în sat speră că gara va supravieţui, măcar, în amintirea ultimei sale călătoare.
Japonia continuă să-şi extindă reţeaua feroviară de mare viteză, mândria ţării. Dar liniile secundare se închid una după alta, ca urmare a îmbătrânirii şi reducerii populaţiei rurale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰