Antena Meniu Search
x

Război comercial UE - China. Europa impune taxe suplimentare de până la 25% pentru mașinile electrice produse în China

UE va introduce taxe suplimentare de până la 25% pentru mașinile electrice produse în China, acuzată că inundă SUA şi Europa cu maşini electrice ieftine. Măsura va alimenta un război comercial mult prea costisitor cu Beijingul, avertizează Germania iar producătorii auto europeni transmit că aceste tarife nu vor elimina preţul de cost mai mic al automobilelor electrice "Made in China". 

de Redactia Observator

la 12.06.2024 , 13:18

Război comercial UE - China. Europa va introduce taxe suplimentare de până la 25% pentru mașinile electrice produse în China
Război comercial UE - China. Europa va introduce taxe suplimentare de până la 25% pentru mașinile electrice produse în China - Profimedia

Comisia Europeană va comunica miercuri producătorilor auto că va impune tarife vamale suplimentare, de până la 25%, pentru vehiculele electrice importate din China, începând de luna viitoare, a dezvăluit Financial Times citând surse din apropierea acestui dosar. Executivul comunitar este aşteptat să anunţe noile tarife care sunt motivate prin subvenţiile excesive de care au beneficiat constructorii auto chinezi, a adăugat Financial Times.

La aproape o lună după ce Washingtonul a mărit de patru ori tarifele pentru vehiculele electrice din China, până la 100%, Bruxelles-ul ar urma să anunţe tarife mult mai mici pentru importurile de automobile electrice produse de constructori chinezi precum BYD şi Geely dar şi pentru constructorii occidentali, cum este Tesla, care exportă în Europa automobilele asamblate în China.

Decizia Bruxelles-ului vine într-un moment în care constructorii auto europeni se luptă cu un val de automobile electrice ieftine oferite de rivalii chinezi.

Articolul continuă după reclamă

Cu toate acestea, există un sprijin foarte mic pentru planurile Comisiei din partea industriei auto europene. Constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de vânzările de pe piaţa din China, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene importă propriile lor vehicule produse în China.

Pe acelaşi subiect

Autorităţile de la Beijing au criticat decizia Bruxelles-ului de a demara o investigaţie asupra subvenţiilor de care au beneficiat constructorii chinezi, a făcut un apel pentru cooperare şi lobby în ţările membre UE, dar nu a transmis în mod clar care va fi răspunsul său la noile tarife ale UE.

O serie de directori de la constructorii auto tradiţionali din Europa au declarat recent pentru Reuters că tarifele vamale mai mari ar putea diminua sau elimina, temporar, avantajul pe partea de cost de care se bucură constructorii chinezi. Însă aceste tarife nu vor elimina realitatea că preţul de cost mai mic al automobilelor electrice Made in China îi va forţa pe producătorii europeni să ia măsuri.

Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că producătorii auto europeni nu au prea mult la dispoziţie pentru a-şi ajusta afacerile şi depind de eliminarea "procedurilor birocratice şi haosului în materie de reglementare pe care îl avem la noi acasă."

China, acuzată că inundă SUA şi Europa cu maşini electrice ieftine

Industria vehiculelor electrice din China a crescut datorită stimulentelor şi sprijinului din partea guvernului chinez, ridicând îngrijorări de supracapacitate din partea autorităţilor din SUA şi Europa, transmite CNBC. Secretarul american pentru Energie, Jennifer Granholm, a avertizat în martie că Beijingul ar putea inunda piaţa de vehicule electrice din SUA cu ofertele sale, după ce preşedintele Joe Biden şi-a exprimat îngrijorări similare.

Luna trecută, producătorii chinezi de vehicule electrice, inclusiv Xpeng şi BYD, şi-au prezentat modelele în Europa, în timp ce Nio a deschis un nou showroom la Amsterdam. BYD a anunţat în decembrie că va construi o nouă fabrică în Ungaria, în timp ce Chery a intrat în aprilie într-o societate mixtă cu Ebro-EV Motors din Spania, pentru a dezvolta noi vehicule electrice.

Cedomir Nestorovic, profesor de geopolitică la ESSEC Business School, a declarat că "zeci de producători chinezi cercetează acum UE". "Ei vor evita sau vor încerca să evite tot felul de tarife", a declarat luni Nestorovic.

"Vedem că producătorii auto chinezi înfiinţează fabrici în Europa. Nio, de asemenea, se uită la Ungaria. Deci există opţiuni aici şi sunt sigur că există canale din spate aici. Cred că cu Europa, nu va fi mare lucru. În SUA, este o altă poveste", a spus Sassine de la KraneShares.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Aţi fost nevoit să apelaţi la terapie, pentru copilul vostru, în adolescenţă?
Observator » Stiri externe » Război comercial UE - China. Europa impune taxe suplimentare de până la 25% pentru mașinile electrice produse în China