WhatsApp amână activarea reclamelor în Europa. Ce riscă Meta dacă încalcă regulile de protecția datelor
WhatsApp amână activarea reclamelor în Uniunea Europeană, în contextul îngrijorărilor autorităților privind protecția datelor. Comisia Irlandeză pentru Protecţia Datelor anunță că a fost informată de Meta că noul sistem de publicitate nu va fi lansat în Europa cel puțin până anul viitor, pe fondul discuțiilor privind utilizarea datelor personale din Facebook și Instagram.
În urmă cu două zile, WhatsApp anunța că va începe să afişeze la nivel global reclame în secţiunea Updates, unde sunt găzduite postările efemere ale utilizatorilor, scrie News.ro.
Acum Comisia Irlandeză pentru Protecţia Datelor face public faptul că a fost înştiinţată de compania americană că reclamele vor fi activate în Uniunea Europeană cel devreme anul viitor.
Între timp, membrii comisiei se vor întâlni cu reprezentanții Meta pentru a discuta aspectele legale ale implementării reclamelor în WhatsApp.
Meta a spus în momentul anunţului că WhatsApp nu va colecta pentru targetare informaţii personale precum limba vorbită sau domiciliul.
Însă compania a recunoscut că vor fi folosite datele colectate despre utilizatori de celelalte platforme sociale pe care le deţine, precum Facebook şi Instagram.
Acesta este şi elementul problematic, care a stârnit imediat îngrijorare în rândul autorităţile de protejare a datelor europene şi de care Meta se teme că ar putea să-i aducă eventuale amenzi.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰