Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Cum să investești în HoReCa. Pașii esențiali pentru o afacere de succes în industria hotelieră

Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, discută astăzi despre investiţiile în sectorul HoReCa împreună cu specialistul Sebastian Mândroiu, designer şi arhitect cu zeci de ani de experienţă.

de Iancu Guda

la 08.10.2025 , 08:39

Iancu Guda: Spune-mi, te rog, ce este important pentru un investitor-antreprenor în timpul inovării, la ce să fie atent, ce pași trebuie să urmeze?

Sebastian Mândroiu: Aș zice că sunt trei pași importanti pe care noi îi recomandăm și, culmea, n-au legătură cu design-ul. Primul lucru este să înceapă cu un studiu de piață, să se uite cine ar fi clienții pe care și-i doresc, în hotelul pe care vor să-l construiască, și să vadă cam la ce ar răspunde ei.

Dar un studiu de piață cu cifre, nu estimat, "am văzut că asta merge și asta nu". După ce ai studiul de piață, ai de făcut o alegere foarte importantă, și anume, dacă vrei să lucrezi cu un brand hotelier internațional, să iei o franciză, sau să-ți creezi un brand propriu.

Articolul continuă după reclamă

Drumurile sunt foarte diferite. Un brand internațional vine cu expertiză, clienți și know-how, dar costă. Într-un brand pe care îl construiești tu de la zero, având și să plătești costurile acelea ca să înveți cum se face. Recomandarea mea este să mergi pe un brand internațional, mai ales dacă nu ai mai făcut asta. Al treilea lucru, dacă alegi să mergi pe un brand propriu, trebuie să construiești tot brandul, astfel încât experiența să fie flawless, de la un cap la altul.

De ce este important să investeşti în brand

Iancu Guda: Deci să pleci de la nevoia clientului, să știi ce oferi, pentru că asta caută, să nu credem noi că avem dreptate, că piața câștigă întotdeauna și gusturile nu se discută, ci se livrează. Practic, poți să mai și educi piața, dar poate să necesite timp. Și apoi să mergi pe ideea asta, de hotel internațional, brand. Aș vrea să vedem de ce este important să respecti acești pași, să-i faci ca la carte.

Sebastian Mândroiu: Aș zice că e important din trei aspecte. În primul rând trebuie să ai o coerență, modul în care arată hotelul tău online, ce simte clientul când intră prima dată, cum vorbește omul de la recepție cu el și cum arată spațiul, trebuie să fie „în același film” și asta se poate doar dacă lucrezi cu specialiști. Deci coerența ar fi primul lucru.

Al doilea lucru este că îți reduci costurile, pentru că dacă faci ceva cu jumătate de măsură și vrei să revii ulterior, ajunge să fie mai scump, trebuie să închizi, să te oprești din ceea ce făceai, din operațiuni.

Și al treilea este că îți reduci riscul. Dacă îți angajezi investitori, dacă îți angajezi specialiști pe fiecare zonă, în parte, de expertiză, având să ai riscuri mult mai mici ca proiectul să ieșueze și, practic, ai o echipă pe care te poți baza.

Ghidul Investitorului, o resursă gratuită pentru cei interesaţi

Iancu Guda: Spuneam despre Ghidul Investitorului în industria hotelieră, voi ați pregătit un material gratuit. Cum se poate accesa și ce conține?

Sebastian Mândroiu: Se poate descarca gratuit de pe hotelbiz.ro. Este un produs pe care l-am gândit special pentru investitori și parcurge toți acești pași din momentul în care vrei să începi până când ai deschis hotelul.

Iancu Guda: Super! În PDF, un material educațional gratuit foarte util ca să facem lucrurile cum trebuie. Și pentru că voi ați făcut-o și de aia sunteți în top, aș vrea să rămâi și să dezvoltăm în următorul interviu exemple concrete de investiții și cât de repede se recuperează banii și care este câștigul.

Iancu Guda Like

Iancu Guda este specialistul economic al Observator pe toate evenimentele cu impact financiar din România şi nu numai.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi cumpărat apartamente mai mici decât prevede legea datorită preţului?
Observator » IQ Financiar » Cum să investești în HoReCa. Pașii esențiali pentru o afacere de succes în industria hotelieră