Antena Meniu Search
x

O adolescentă de 15 ani şi-a pus capăt zilelor după ce a citit o poveste despre sinucidere la şcoală, în UK: "Un eșec enorm din partea școlii”

O adolescentă de 15 ani, diagnosticată cu autism, şi-a pus capăt zilelor după ce a citit la şcoală o poveste în care un personaj s-a sinucis. Potrivit unei anchete, fata ar fi accesat materiale legate de sinucidere câteva luni bune, fără să fie verificată de profesorii şcolii, înainte de a-şi lua viaţa. Instituţia de învăţământ este anchetată.

Larisa Andreescu
de Larisa Andreescu

la 01.11.2021, 11:38

Fată blondă cu părul lung, cu spatele, lângă un ursuleţ de pluş
O adolescentă de 15 ani şi-a pus capăt zilelor după ce a citit o poveste despre sinucidere la şcoală - Profimedia

Frances-Rose Thomas, în vârstă de 15 ani, accesase în ultimele luni diferite materiale legate de sinucidere la şcoală, nefiindu-i verificat sau filtrat accesul la diferite clipuri cu conţinut explicit de către cadrele profesorale ale şcolii pentru copii cu nevoi speciale, o greşeală extrem de gravă şi un „eşec enorm şi sistemic” care a lăsat doi părinţi îngenunchiaţi de durere.

Copila, cunoscută sub numele de Frankie, a cercetat cu atenţie mai multe materiale publicate online despre sinucidere înainte de a-şi pune capăt zilelor acasă, în camera ei din Witley, Surrey, în septembrie 2018. Mai devreme în acea zi citise o poveste pe un iPad oferit de la şcoală, în care un personaj s-a sinucis.

Şcoala ar fi vinovată întreaga tragedie

Potrivit anchetatorilor, tableta nu avea instalat nici un software de filtrare a informaţiilor publicate pe internet pentru a împiedica utilizatorul să acceseze conţinut nepotrivit, astfel că adolescenta a putut vedea tot felul de videoclipuri şi a putut citi diferite articole explicite care au dus-o la decizia de a le imita. Medicul legist adjunct, Karen Henderson, a declarat, în timpul procesului de la tribunalul din Surrey, că Frankie cel mai probabil a fost influenţată de materialele pe care le-a văzut.

Pe acelaşi subiect

Citind concluzia ei la tribunalul legist din Surrey miercuri, medicul legist adjunct Karen Henderson a spus că crede că Frankie a fost influențată de materialul pe care la accesat.

„Frances-Rose Thomas a avut o serie de vulnerabilități subdiacente, inclusiv traume semnificative din copilărie, autism funcțional și impulsivitate”, a spus Henderson. „Ea a murit la ora 18.57 pe 25 septembrie 2018, la spitalul din Royal Surrey County, după ce a fost găsită inconştientă... la adresa ei de acasă la sau în jurul orei 17:00 în aceeași zi, la o oră după ce ultime persoană vorbise cu ea. În ziua decesului, Frances avusese acces nerestricţionat la internet la şcoală şi, în absenţa oricărui sistem eficient de monitorizare a securităţii electronice pentru minori, a căutat şi a citit poveşti despre membrii trupei ei preferate în timpul unor acte de sinucidere. Ea a lăsat apoi un bilet îmn care declara intenţia de a-şi pune capăt vieţii”.

În ciuda faptului că avea „un plan de educaţie personalizat”, special pentru deficienţele sale, cadrele profesorale de la şcoala Stepping Stones din Hinhead i-au permis adolescentei cu autism să folosească un iPad cuj acces nelimitat şi nefiltrat la orice, relatează The Guardian. Anchetatorii au descoperit ulterior că reuşise să acceseze nenumărate site-uri, videoclipuri, materiale şocante despre planul pe care avea să-l ducă la un sfârşit. „A fost un eșec enorm și sistemic din partea școlii”, a spus Henderson.

Ancheta a aflat că, în timp ce frecventa școala Stepping Stones din Hindhead, Frankie a primit acces nefiltrat la un iPad, în ciuda faptului că avea un „plan de educație personalizat” pentru a evita așa ceva. O investigație asupra computerului după moartea ei a constatat că a reușit să acceseze materiale legate

„Sunt îngrozit că Frances-Rose Thomas s-a sinucis, a spus Henderson. „Găsesc modul în care școala Stepping Stones nu a reușit să gestioneze utilizarea electronicelor în cazul lui Frankie şi modul în care nu a respectat măcar planul educaţional personalizat, o contribuţie enormă şi categorică la felul în care a decis să-şi încheie viaţa mai târziu în acea zi”.

Părinţii, Judy şi Andy Thomas, au măturisit că au rămas îngroziţi când au aflat de materialul pe care fiica lor l-a putut vedea la şcoală, unde au presupus „că va fi ţinută în siguranţă”. Ei au făcut un apel la toate şcolile care se ocupă cu elevii cu nevoi speciale să depună mai mult efort în supravegherea copiilor atunci când navighează online şi să se asigure că computerele lor au software-uri de filtrare a conţinutului interzis minorilor, nu nujmai pentru a bloca astfel de materiale, dar şi pentru a alerta personalul în astfel de situaţii. De asemenea, familia a cerut Departamentului pentru Educație să se asigure că protecția elevilor împotriva pericolelor din online este standardizată în toate școlile.

„Frankie a fost o parte atât de mare din viețile noastre și a fost un privilegiu total să-i fim părinți. Am fost mândri de ea”, au spus aceștia. „Avea mult potenţial şi credeam 100% în puterile ei. Era unică, specială şi ne este teribil de dor de ea. Încă nu putem crede că a plecat dintre noi”

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Mapamond » O adolescentă de 15 ani şi-a pus capăt zilelor după ce a citit o poveste despre sinucidere la şcoală, în UK: "Un eșec enorm din partea școlii”