Facebook testează un nou serviciu. Ce este și cum va funcționa PAYWALL-ul Facebook
Facebook a început testarea unui nou serviciu, paywall-ul, prin care utilizatorii vor avea acces la ştirile postate în cadrul reţelei doar pe bază de abonament.
Facebook a început testarea unui nou serviciu, paywall-ul, prin care utilizatorii vor avea acces la ştirile postate în cadrul reţelei doar pe bază de abonament.
Anunţat de Mark Zuckerberg încă din luna august, paywall-ul va presupune plata unui abonament din partea utilizatorilor pentru acces complet la ştirile publicaţiilor care postează pe Facebook.
Cum funcționează paywall-ul Facebook
Facebook oferă două opţiuni publisherilor care vor să intre în acest program. Prima reprezintă un sistem contorizat în care sunt gratuite primele 10 materiale dintr-o lună, după care este necesară abonarea pentru accesul la alte ştiri ale publicaţiei respective. Cea de-a doua opţiune lasă libertatea publicaţiilor de a alege ce materiale sunt disponibile gratuit şi ce materiale au accesul blocat în spatele paywall-ului. Cel mai probabil va exista un simbol grafic care va indica utilizatorului distincţia dintre conţinutul disponibil gratuit şi cel care poate fi accesat contracost.
Utilizatorii care vor alege să se aboneze pentru a avea acces complet la conţinutul unei anumite publicaţii vor fi redirecţionaţi de Facebook pe site-ul acesteia. Publicaţia este cea care stabileşte costul abonamentului şi procesează plata.
Aşa cum spunea şi Zuckerberg în urmă cu două luni, Facebook nu opreşte niciun procent din banii încasaţi de publicaţii pentru abonamente. Cel puţin deocamdată.
Paywall-ul Facebook va oferi acces complet pe site-ul unei publicaţii şi viceversa - paywall-ul de pe site va permite citirea tuturor ştirilor postate în cadrul reţelei sociale. Aici este, de fapt, câştigul pentru Facebook - conţinutul complet care va fi disponibil în format Instant Articles va ţine utilizatorul în cadrul reţelei şi îi va aduce venituri din reclame.
Ce publicații participă
În această fază de testare a paywall-ului participă următoarele publicaţii: The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst şi La Repubblica.
Pentru început, paywall-ul Facebook va fi disponibil doar pe Android, acolo unde nu există restricţii cu privire la abonamentele vândute în cadrul aplicaţiilor.
Pentru iOS, lansarea va fi amânată până se va ajunge la un acord cu Apple sau se va găsi o altă soluţie. Producătorul iPhone-ului percepe o taxă de 30% pentru orice abonament vândut în cadrul aplicaţiilor.
Paywall-ul Facebook va începe să fie vizibil pe parcursul următoarelor săptămâni tuturor utilizatorilor care urmăresc cel puţin una din publicaţiile care participă la acest test.
Sursa: News.ro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰