Consumul de bere s-a redus drastic din cauza Covid-19. Producătorii de bere artizanală, cei mai afectați
Berea şi-a pierdut din efervescenţă în pandemie. Cu terase şi restaurante închise, fără petreceri, consumul s-a redus drastic. La fel şi vânzările. Cel mai greu a fost pentru micii producători de bere artizanală.
- România se află pe locul opt în topul celor mai mari producători de bere din Uniunea Europeană
- Într-un an un român bea 86 de litri de bere
Românii nu au mai simţit gustul berii din cauza virusului.
Julia Leferman, director general Asociația Berarii României: Campionatul european de fotbal ar fi fost o oportunitate de consum. La fel festivalurile, concertele contribuie la cresterea oportunitatilor de consum in România. Odată cu inchiderea HORECA au fost suspendate activitatile de productie a berii la draft.
Cel mai rău se resimt producătorii de bere artizanală. Piaţa berilor speciale - neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie - s-a prăbuşit. Vânzările au scăzut cu 32 de procente în primele şapte luni, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2019.
Ernest Fazekas, producator bere artizanală: Resetarea şi pornirea de la un zero e un lucru pe care l-am făcut de câteva ori, dat fiind faptul că suntem mici. A fost greu pentru că a trebuit să ne orientăm către altă metodă de desfacere a produsului.
Mai exact, comerţul online.
Ernest Fazekas, producator bere artizanală: Avem două solutii in pandemia asta: ori ne supărăm pe cineva şi începem să urlăm că nu e drept ce ni se întâmplă, ori căutăm să ne salvăm cumva. Poate ne iese, poate nu ne iese. Noi oarecum am ales a doua variantă.
Pandemia a schimbat şi obiceiurile de consum.
Julia Leferman, director general Asociația Berarii României: Am văzut o creștere a consumatorilor pentru ambalajele de unică folosinta, in detrimentrul celor reutilizabile.
Alexandru a dezvoltat o întreagă afacere cu bere artizanală la pet. Conceptul l-a împrumutat din Rusia. 50 de sortimente de bere artizanală vinde acest tânăr în sticle de plastic. Pe el pandemia l-a ajutat.
Alexandru Doliţă, administrator: Dacă până acum vânzările zilnice erau între 1000 și 1500 lei acum s-au dublat. În România se consumă mai mult acasă.
Preţurile variază între 11 lei şi 35 de lei litrul. România se află pe locul opt în topul celor mai mari producători de bere din Uniunea Europeană, cu 1,7 miliarde de litri. Într-un an un român bea 86 de litri de bere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰