Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video "Fabricile" de accidente. Periferiile marilor oraşe, împânzite de ateliere auto care execută revizii fără autorizaţie

Suntem ţara cu cei mai mulţi morţi pe şosele din Uniunea Europeană, dar ne reparăm maşinile la colţul străzii. Periferiile oraşelor sau zonele industriale sunt împânzite de ateliere auto. Multe nu au nici autorizaţie, nici angajaţi calificaţi. Totul se face fără factură, fără deviz, fără cunoştinţe. Într-adevăr, costă mai puţin. Dar asta ne poate costa viaţa în accidente.

de Cristina Filip

la 15.05.2022 , 19:59

Cu uşile larg deschise şi maşini pe rampă, angajaţii service-urilor care funcţionează la negru nu se feresc deloc. Nu este singurul loc în care intri pentru reparaţii şi ieşi cu un pericol pe patru roţi. O bună parte dintre maşinile care circulă pe drumurile din România sunt reparate sau au revizia făcută în ateliere care funcţionează fără autorizaţie. În ţara noastră sunt câteva sute astfel de ateliere cu angajaţi care nu au pregătire şi nu pot garanta pentru calitatea lucrărilor.

Inspectorii Registrului Auto Român au dat amenzi de peste 1 milion de lei

Oferta apare, însă, acolo unde este şi cerere. Mulţi dintre români aleg varianta service-ului de la colţul blocului. Ieftin, dar nesigur. Mai ales când este vorba de reparaţii la sistemele sensibile ale maşinii. "Intervenţia într-un sistem de securitate rutieră, într-un sistem de siguranţă  al vehiculului, este o intervenţie complexă, o intervenţie care necesită componente de origine sau componente omologate", a declarat Mihai Dogărescu, şef DSP RAR. O reparaţie făcută într-un atelier autorizat înseamnă, dincolo de orice, garanţia lucrului bine făcut.

Vezi și

"Doar autorizat. E mai în regulă viaţa mea, siguranţa mea. Pentru că eu merg cu maşina, nu vecinul. Plăteşti un ban, dar beneficiezi de o calitate, aşa să le repari pe şanţ, de şanţ e calitatea", a declarat un şofer. "Şi dacă merge pe recomandarea unui prieten să verifice dacă acea recomandare este cea legală", a declarat Mihai Dogărescu, şef DSP RAR. În urma controalelor, inspectorii Registrului Auto Român au dat amenzi de peste 1 milion de lei.

Cristina Filip Like

Cred că profesia asta m-a ales pe mine înainte să o aleg eu pe ea. Nu întâmplător.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi fost vreodată victima unei înşelătorii pe WhatsApp?
Observator » Ştiri sociale » "Fabricile" de accidente. Periferiile marilor oraşe, împânzite de ateliere auto care execută revizii fără autorizaţie