Hipermarketurile cresc preturile alimentelor nejustificat
Cel putin jumatate din pretul unui aliment reprezinta taxele impuse de marile lanturi de magazine. Producatorii romani se plang ca hipermarketurile le scumpesc nejustificat produsele.
In fabrica de conserve de la Topoloveni se lucreaza la foc continuu. Angajatii eticheteaza borcanele de dulceata si zacusca. Pregatesc marfa pentru hipermakerturi. De la producator pana la raft, pretul bunatatilor creste insa de mai bine de doua ori. Pentru un borcan de magiun producatorul incaseaza noua lei. La dumneavoastra, insa, ajunge la 23 de lei.
Diferenta mare de pret se explica prin numeroasele taxe aplicate produsului. “In principiu este vorba despre TVA-ul de 24 la suta si adaosul magazinului”, a explicat producatorul Bibiana Stanciulov.
Cu alte cuvinte, comerciantii profita de orice ocazie pentru a majora preturile. Mai grav este ca taxele se majoreaza in fiecare an cu doua-trei procente. “Pentru orice deschidere de magazin ei percep o taxa care este foarte mare. De la asezarea in raft pana la tot felul de reviste pe care esti obligat sa le faci si nu le citeste nimeni”, a declarat Aurel Tanase, presedintele Romconserv .
In plus, marcile proprii ale magazinelor fac o concurenta neloiala, se plang producatorii. Desi sunt produse in aceeasi fabrica, pretul alimentelor difera in functie de numele sub care se vand.
Reprezentantii hypermarketurilor contesta datele producatorilor, iar maine se vor intalni cu acestia intr-o sedinta de lucru la sediul Ministerului Agriculturii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰