CAMERA ASCUNSĂ! Promoţiile dintr-un supermarket nu sunt de fapt promoţii. Imagini ULUITOARE
Cumpărăm în grabă şi nu mai suntem atenţi la ofertele din supermarketuri. La tot pasul, pe rafturile magazinelor, găsim promoţii de tipul "cumperi 5 şi primeşti unul gratuit" sau "20% reducere". La o privire mai atentă, descoperim că reducerile sunt de 2 bani sau sunt inexistente. Uneori sunt chiar peste preţurile iniţiale.
Cumpărăm în grabă şi nu mai suntem atenţi la ofertele din supermarketuri. La tot pasul, pe rafturile magazinelor, găsim promoţii de tipul "cumperi 5 şi primeşti unul gratuit" sau "20% reducere". La o privire mai atentă, descoperim că reducerile sunt de 2 bani sau sunt inexistente. Uneori sunt chiar peste preţurile iniţiale.
Prima oprire, raftul detergenţilor pentru rufe. "Văd aici că e reducere de 10%, dar am înmulţit cu 1 kg de 5,56 lei cu 4 kg cât are şi practic preţul iniţial ar fi fost de 22,24, deci doar 2 bani e reducerea."
Un domn care a asistat la discuţie în magazin, a venit să ne povestească despre promoţiile care nu prea sunt promoţii.
Cu alte cuvinte, nu vă bucuraţi atunci când vedeţi cuvântul promoţie în magazin. Ci... calculaţi. În cazul acestui pachet de detergent, la preţ mai mic cu 10 la sută, după cum scrie, reducerea reală este de 10 ori mai mică decât ar trebui. Aproape inexistentă.
- Pădurile din jurul Capitalei au fost pline de petrecăreţi ieşiţi la grătar, în ziua de Sf. Gheorghe
- Gigi Becali a aruncat toate CD-urile cu melodiile Mariei Tănase, pe care le ştia pe dinafară. Motivul e TOTAL...
- Selfie-urile fac noi victime. La Craiova un adolescent are arsuri grave, fiind electrocutat pe un vagond de tren
Povestea se repetă şi în cazul detergentului de vase. "Deci, nu e promoţie de 21%, ci de 3 bani, deci de 0,3%."
Reprezentanţii magazinului încearcă să ne explice aparenta reducere. În final au promis că vor trece toate preţurile greşite pe o foaie pentru a le schimba.
Mulţi clienţi deja cunosc aceste artificii. Şi se uită cu suspiciune la rafturi.
Cei care fac astfel de practici, riscă amenzi usturătoare şi sancţiuni drastice. Costel Stanciu, preşedinte APC: "Regula de bază în astfel de promoţii este ca la raft, pe lângă produsele care sunt la promoţie, să se afle un produs sau mai bine zis să se afle şi din pachetul respectiv, produse care se vând la bucată, astfel încât consumatorul să aibă posibilitatea să vadă dacă promoţia respectivă este convenabilă din punct de vedere al preţului. Este o practică comercială incorectă. Amenzile sunt foarte mari, ajung şi până la 100.000 de lei."
Plângerile sunt însă foarte puţine, iar sancţiunile la fel. Clienţii români par că s-au obişnuint deja cu astfel de situaţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰