Antena Meniu Search
x

Proceduri stricte privind zborurile, după pandemie: nebulizare, termoscanare, dezinfectare

Un avion pe cer a devenit o sărbătoare. Pandemia ne-a consemnat la sol pentru o vreme, iar companiile aeriene s-au prăbuşit. Până când zborurile regulate către altă ţări se vor relua peste două săptămâni, cel mult o lună, o echipă Observator a zburat la Amsterdam pentru a vă arăta cum se pregătesc companiile pentru redeschiderea cerului. Şi ce ne aşteaptă pe noi, ca pasageri, de-acum înainte.

de Redactia Observator

la 03.06.2020, 13:42

Proceduri stricte privind zborurile, după pandemie: nebulizare, termoscanare, dezinfectare Vezi și
  • Călătoria cu avionul, condiționată de protocoale speciale de igienă
  • Pasagerii, verificați și îndrumați la fiecare pas

Pentru a zbura cu avionul către o destinaţie externă, călătoria începe înainte de călătorie. De la cumpărarea biletului şi până la ieşirea din terminal drumul e puţin mai lung. Şi un pic altfel. Cum ajungi la aeroport, locul scenelor emoţionante de despărţire s-a mutat afară.

Pasagerii puţinelor zboruri la cerere sau de repatriere sunt chemaţi în grupuri mici pentru a se pregăti de zbor. Pe lângă biletul de avion, ai nevoie şi de temperatura potrivită pentru a putea intra în aeroport.

Locul seamănă în această perioadă mai mult cu un muzeu al vacanţelor pierdute. Astfel că păstrarea regulilor de distanţare socială nu e o problemă.

În tot acest timp, avionul este pregătit pentru a primi pasagerii. Noile proceduri arată ca în filmele science fiction. Nebulizarea a devenit metoda standard de dezinfectare înaintea fiecărui zbor.

Eduard Zaharia, supraveghetor nebulizare - Aparatul e foarte performant, 99.99 la suta este steril, ucide toate bacteriile.

După ce aeronava este aerisită, echipajul aşteaptă pasagerii cu zâmbetul pe buze, masca pe chip şi mănuşi în mâini. Şi însoţitorii de bord şi călătorii trăiesc aceeaşi mare bucurie a unei revederi după aproape trei luni.

Masca de oxigen îţi poate salva viaţa în cazul unui incident aviatic. Purtarea măştii de protecţie este tot timpul este însă vitală. Asta le spun însoţitorii de zbor călătorilor la fiecare îmbarcare.

Singurele excepţii de la purtarea măştii sunt copiii sub 6 ani şi persoanele cu afecţiuni medicale.

Felicia Popescu, şef de cabină Blue Air - Trebuie să se spele pe mâini și ei, să se dezinfecteze foarte des și ei, să păstreze cât se poate distanța, să nu se plimbe foarte mult pe culoar, doar dacă este necesar. Să nu stea la toaleta să aştepte dacă sunt mai mulți pasageri.

Felicia Popescu a zburat prima dată de la nceputul pandemiei şi a avut emoţii ca la primul zbor.

Felicia Popescu, şef de cabină Blue Air - M-am bucurat foarte tare. Nu contează cât de mult trebuie să purtăm masca dacă două luni sau un an de zile, important e să zburăm, pasagerii să aibă încredere că pe zbor totul se întâmpla așa cum trebuie pentru siguranță lor și a noastră.

S-a obişnuit rapid cu noile recomandări ale Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviatiei. Cu rândul de scaune liber dintre pasageri, cu schimbarea măştilor o dată la patru ore. Dar totul e mult mai simplu decât la începutul pandemiei, când un zbor spre o zonă roşie arăta aşa.

Radu Metescu, comandant Blue Air - Nu a fost uşor şi din păcate nu va fi uşor nici în continuare. Suntem pregătiți, vrem sa trecem cât mai repede de aceasta perioadă, am avut zboruri de repatriere din diverse zone chiar şi roşii. Am avut zboruri în China pentru a aduce echipament medical în țară.

Speranţa tuturor din industria aviatică este că treptat, cu reguli respectate cu sfinţenie, cerul se va deschide din nou.

Chris Goater, director de comunicare IATAAcest tip de restricţii trebuiie să fie ridicate, credem că e posibil să facem asta într-un mod armonizat şi sigur şi abia aşteptăm să călătorim şi să zburăm din nou. Aerul din cabină este foarte foarte sigur, filtrele sunt ca cele cu grad de protecţie ca în spitale, curăţenia temeinică şi pasagerii trebuie să fie precauţi, să-şi poarte măştile şi credem că putem ţine oamenii în siguranţă şi riscul de transmitere a virusului la bord este scăzut. Aviaţia este crucială pentru economie, un loc de muncă în aviaţie costă alte 24 de locuri de muncă din întreaga economie.

Adina Vălean, comisar european Transporturi - Noi observăm că deja conectivitatea se reia, vine sezonul de vară sunt foarte multe ţări care vor să primească turişti, din ce în ce mai multe destinaţii se deschid.. Nu avem cum să facem o recomandare: de mâine toată lumea zboară pe toate rutele pentru că fiecare trebuie să analizeze care e destinația pe care o consideră neecsară în funcţie de situaţia epidemiologică, de profilul pasagerilor. Nu o să spunem acum că trebuie să fie legat București de Islanda pentru că poate nu există un interes foarte mare. Știm că există pentru Italia şi Spania. Mă gândesc că aceste rute vor trebui reluate pentru că e prea multă legătură şi oamenii vor căuta soluţii alternative care îi vor supune la risc.

Radu Metescu, comandant Blue Air - Românii sunt dornici de zbor şi noi îi așteptam la bordul avioanelor noastre.

Companiile aeriene din România au anunţat că în două săptămâni, cel mult o lună, vor relua zborurile comerciale regulate. Iar amintirea acestei perioade va apune pentru totdeauna.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » Proceduri stricte privind zborurile, după pandemie: nebulizare, termoscanare, dezinfectare