Restricţii de viteză pe căile ferate. Viteza de circulaţie a trenurilor a fost redusă pe aproape 60% din reţeaua feroviară UPDATE
Viteza de circulație a trenurilor a fost redusă cu 20-30 km/h față de viteza normală pe 59,66% din rețeaua feroviară națională, informează, sâmbătă, CFR SA.
Viteza de circulație a trenurilor a fost redusă cu 20-30 km/h față de viteza normală pe 59,66% din rețeaua feroviară națională, informează, sâmbătă, CFR SA.
La ora 15:45, temperatura la nivelul șinei era de 58 de grade Celsius iar viteza de circulație a trenurilor este limitată cu 20-30 km/h față de viteza normală pe 59,66% din rețeaua feroviară națională, scrie Agerpres.
ŞTIREA INIŢIALĂ
Compania care administrează reţeaua de cale ferată din România, CFR SA, a anunţat sâmbătă că a impus de la ora 13.00 restricţii de viteză în circulaţia trenurilor pe 37 de secţii feroviare, ceea ce înseamnă că 16,21% din reţeaua feroviară este deja afectată de caniculă, la nivelul şinei temperaturile ajungând la 50 de grade Celsius, informează news.ro.
Douăsprezece judeţe din vestul ţării se află, sâmbătă, în cea de a doua zi de avertizare cod roşu de caniculă, cu temperaturi cuprinse între 39 şi 42 de grade, în timp ce restul ţării este în continuare sub cod portocaliu de caniculă, temperaturile situându-se între 36 şi 39 de grade. Meteorologii avertizează că vremea caniculară se va menţine, mai ales în zona de sud a ţării, inclusiv în Capitală, până spre sfârşitul săptămânii viitoare.
”La ora 13.00 au fost introduse limitări de viteză în circulaţia trenurilor pe 37 de secţii feroviare, ceea ce înseamnă că 16,21% din reţeau feroviară este deja afectată de caniculă. La nivelul şinei temperaturile au ajuns la 50 de grade C”, se arată în comunicatul CFR SA.
Astfel, pe cele 37 de secţii de cale ferată viteza de circulaţie a trenurilor s-a redus cu 20-30 km/h faţă de viteza normală. Pe celelalte tronsoane, traficul feroviar se desfăşoară deocamdată conform graficului de circulaţie pentru ziua în curs, potrivit CFR SA.
Măsurile speciale luate de CFR SA presupun revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenţionare, însoţirea trenurilor cu personal de specialitate, în vederea identificării potenţialelor pericole, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe anumite intervale de staţii, avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) şi transmiterea operativă a intervalelor de staţii unde trebuie să reducă viteza de circulaţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰