Antena Meniu Search
x

Starea deplorabilă a căilor ferate din România, semnalată la Observator

La câteva ore de la accident şi la doar câţiva metri de vagoanele deraiate, am găsit şuruburi desprinse din calea ferată şi traverse crăpate. Încă o dovadă că dezastrul de azi era previzibil, după decenii în care sistemul feroviar a fost lăsat să se dezintegreze şurub cu şurub.

Vezi și

La câteva ore de la accident şi la doar câţiva metri de vagoanele deraiate, am găsit şuruburi desprinse din calea ferată şi traverse crăpate. Încă o dovadă că dezastrul de azi era previzibil, după decenii în care sistemul feroviar a fost lăsat să se dezintegreze şurub cu şurub. Când Observator a semnalat starea deplorabilă a căilor ferate, în urmă cu mai bine de o lună, CFR nu a reacţionat. A continuat să pună în pericol milioane de pasageri, în vagoanele vechi, pe liniile şubrede şi deasupra podurilor care stau să se prăbuşească. Iar o catastrofă ne pândeşte oricând.

De cele câteva bucăţi ruginite şi tocite de metal depind vieţile a mii de călători. Câţiva paşi mai departe... 

Nu e doar o coincidenţă. E un pericol extins, pe care l-am arătat încă din vară, chiar în Gara de Nord. Un risc pe care l-am semnalat din nou şi în noiembrie. 

Nu noi trebuie să strângem şuruburile, nici să reparăm mii de kilometri de cale ferată. Cei care sunt obligaţi să o facă n-au reparat capital, în 30 de ani, nici măcar un tronson. 10 ani au trecut fără investiţii serioase de consolidare a podurilor, şinelor şi podeţelor. 

Peste sute de vagoane s-a aşternut rugina. Iar peste o jumătate din sistemul de cale ferată s-a pus praful.  Şi totuşi, directorul companiei spune că n-are ce să îşi reproşeze. 

De 1200 de vagoane ar avea nevoie CFR ca să nu-şi mai umilească propriii călători. 400 sunt trase pe dreapta. Reparate au fost doar două, anul acesta. Rezultatul? Întâzierile CFR călători au cumulat, în 2017, 1,8 milioane de minute. Echivalentul a trei ani şi jumătate.

Că nu ajung sănătoşi, s-a dovedit astăzi. Când peste o sută de oameni au fost la un pas să moară în tren. 

În urma solicitărilor făcute de reporterii Observator , CFR a transmis un răspuns optimist. 30 de miliarde de lei vor fi investiţi în înnoirea liniilor curente de cale ferată şi alte 6 miliarde - în refacerea instaţalaţiilor de semnalizare şi a terasamentelor. Rămânem aşadar cu planuri... şi cu speranţa. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » Starea deplorabilă a căilor ferate din România, semnalată la Observator