Studenții merg gratuit cu trenul, în timp ce CFR este într-o situaţie dezastruoasă
Călătoriile gratuite pentru studenţi au fost ciumă pentru CFR Călători. Compania nu s-a ales cu nimic din asta. Ba, dimpotrivă.
Călătoriile gratuite pentru studenţi au fost ciumă pentru CFR Călători. Compania nu s-a ales cu nimic din asta. Ba, dimpotrivă. După ce în ultimii ani a fost pe profit, CFR a ajuns acum pe pierdere şi este într-o situaţie dezastruoasă.
38 de milioane de euro este valoarea călătoriilor făcute de studenţi în perioada februarie - decembrie 2017. Însă la CFR Călători pare că nu a ajuns niciun cent.
Cu zeci de milioane de euro pe care CFR Călători le-a primit de la stat pentru călătoriile gratuite ale studenţilor, compania ar fi putut cumpăra zece săgeţi albastre. Doar că există o hibă legislativă, iar banii nu pot fi folosiţi decât în investiţii curente.
Mai mult, compania a încheiat anul pe minus, deşi a primit până acum de la bugetul de stat în jur de 26 de milioane de euro pentru biletele gratuite. La rectificarea bugetară din vară, Guvernul a tăiat din fondurile companiei tot pe atât.
- Un tânăr din Dolj a transformat o casă veche de un secol într-un muzeu unic în zonă. A adunat peste 300 de...
- 29 martie, Sfântul Mucenic Marcu. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 29-30 martie. Ce nu trebuie să ratezi
- 29 martie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- Eclipsă parţială de Soare pe 29 martie 2025. De unde se poate vedea
Rodrigo Maxim, lider de sindicat: "Practic, sunt nişte bani pe hârtie apar că îi avem, în realitate, ni s-au luat."
Alina Predescu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători: "În august la rectificarea bugetară, bugetul aferent compensaţiei a fost redus cu 10%. Estimarea încheierii anului 2017 este pe o pierdere de proximativ 90 de milioane de lei."
De pe urma gratuităţii, studenţii sunt singurii care au avut de câştigat.
Mai exact, în depourile CFR sunt şi vagoane vechi de 30 de ani, dar şi locomotive construite acum aproape o jumătate de secol.
Din 2011, CFR Călători nu a mai primit niciun leu pentru investiţa în vagoane şi locomotive. Pentru un trafic decent, compania ar avea nevoie de 300 de trenuri, tip săgeată-albastră.
Ţări precum Franţa, Spania, Italia şi Ungaria au cheltuit, în ultimii ani, între 5 şi 10 miliarde de euro pentru materialul rulant.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰