Uber angajează un fost inginer de la NASA pentru a ajuta la dezvoltarea maşinilor zburătoare
Uber l-a angajat pe Mark Moore, un fost inginer NASA, pentru a contribui la dezvoltarea tehnologiilor necesare creării aşa-numitei maşini zburătoare.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Uber l-a angajat pe Mark Moore, un fost inginer NASA, pentru a contribui la dezvoltarea tehnologiilor necesare creării aşa-numitei maşini zburătoare.
Mark Moore a lucrat 30 de ani pentru NASA şi este cel mai bine cunoscut pentru lucrarea sa despre vehicule cu decolare şi aterizare verticală (VTOL - vertical takeoff and landing). El este cel care l-a inspirat pe Larry Page să lanseze două startup-uri care se ocupă cu dezvoltarea tehnologiei necesare creări vehiculelor cu decolare şi aterizare verticală.
Uber are deja un proiect dedicat cercetătorilor în zona maşinilor zburătoare, numit Elevate. Mark Moore va ajuta proiectul Uber să depăşească obstacolele care stau în calea dezvoltării acestui tip de vehicule.
Cei de la Uber susţin că scopul lor nu este acela de a construi maşini zburătoare, ci de a ajuta această industrie să se dezvolte mai rapid. Deocamdată, poluarea fonică, eficienţa energetică şi autonomia acumulatorilor par a fi unele dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă cei din această industrie.
Mark Moore este de părere că obstacolele care stau în calea construirii maşinilor zburătoare nu sunt doar de ordin tehnic. Companiile din acest domeniu trebuie să negocieze cu furnizorii scăderea preţurilor pentru componente şi, totodată, să convingă autorităţile să adopte o legislaţie mai permisivă în privinţa traficului aerian.
Scenariul celor de la Uber este unul familiar fanilor filmelor science-fiction: vehicule care decolează şi aterizează de pe aşa-numitele vertiports, construite în zonele rezidenţiale, pe clădirile înalte. Vehiculele ar putea avea o rază cuprinsă între 80 şi 160 de kilometri şi ar urma să fie reîncărcate în aer.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰