Video Olimpiada Internaţională de Astronomie pentru juniori: Echipa României a obţinut 9 medalii, între care 5 de aur

În premieră pentru România, la Suceava a fost găzduită Olimpiada Internaţională de Astronomie pentru juniori, iar elevii noştri au reuşit să obţinuă nouă medialii, dintre care cinci de aur.

la 09.11.2022, 17:06

Vezi și

Pentru Rafaela şi David, drumul spre performanţă a început în copilărie, din poveştile spuse de părinţi înainte de culcare.

Rafaela Barac Bologa  - elev: Când eram mai mică tatăl meu mi-a povestit că luna a fost mâncată de un dragon și de aceea există fazele lunii şi asta m-a intrigat şi m-a făcut să vreau să descopăr mai mult ce înseamnă astronomia

David Palaghianu - elev: M-a atras faptul că astronomia oferă multe întrebări cu privire la lumea din jurul nostru, mai multe decât orice altă știință

Pentru reușita lor, elevii au muncit și în afara orelor de curs

Elevii au studiat îndeaproape cu profesorii și  au căutat mereu răspunsuri pentru a înțelege cât mai bine domeniul fascinant al astronomiei.

Carmen Amurăriței - profesor de fizică: Încerc să-i atrag pe copii, printr-un stil de predare bazat pe experiment. Partea experimentală o completăm la observatorul astronomic

Sorin Golda - profesor de fizică: Copilului nu îi este frică să întrebe. Tu îi explici, îi trezeşti şi curiozitatea şi curajul de a sta de vorbă cu tine

În cadrul Olimpiadei, cei peste 30 de elevi din toată lumea au paticipat la două probe- cea teoretică si cea observatională. România a fost reprezentată de 10 elevi care au reuşit să câştige 9 medalii, 5 dintre ele de aur.

Cristian Pârghie - directorul observatorului astronomic: Astronomia e frumoasă în măsura în care te face să înţelegi Universul din care faci parte, te învaţă să visezi, să înţelegi ce se întâmplă la distanţe mai mari de pământ

Mulţi dintre elevii care ajung la performanţă, decid să îşi continue studiile în străinătate.

Petru Crăciun - organizator: Avem foarte mulţi elevi, olimpici internaţionali care au plecat acolo şi îşi fac doctorate şi o parte din ei s-au intors în ţară

Următoarea Olimpiada Internațională de Astronomie pentru Juniori va avea loc în Grecia.

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiinta » Olimpiada Internaţională de Astronomie pentru juniori: Echipa României a obţinut 9 medalii, între care 5 de aur