Video Orașul din România care se promovează singur pe Instagram și TikTok. A devenit o atracţie de top pentru tineri
Timișoara a devenit o destinație "de Instagram". Orașul nu mai atrage turiști doar prin ghiduri sau recomandări clasice, ci prin fotografii, reels-uri și postări virale. Tot mai mulți vizitatori ajung aici după ce descoperă capitala Banatului pe rețelele de socializare.
Timișoara îşi spune din ce în ce mai bine povestea pe rețelele de socializare. Practic, se promovează singură - prin experiențele celor care o descoperă și o dau mai departe. Silviu a adunat pe pagina sa de Instagram o comunitate de peste 20.000 de oameni. Postează aici, tot ce i se pare mai frumos în oraş.
Influenceri care pun Timișoara pe harta turismului urban
"Este un oraș instagramabil pentru mine și cred că mai mult pentru turiști pentru că am observat că timișorenii nu îl văd ca un oraș instagramabil. În Insight-ul meu de instagram cumva doar 40% sunt din Timişoara, restul sunt din țară. Sunt și mulți urmăritori sârbi", a precizat Silviu Barbul, influencer Lost in Timişoara.
Lucian Nedin are 25.000 de urmăritori pe Instagram. Posteaza constant locuri unde merită să mănânci sau colțuri urbane de poveste.
Pentru burgerul bănățean de inspirație sârbeasca - pleșkavița - vin oameni din toată țara.
Un sondaj realizat de Departamentul de Geografie al Universităţii de Vest Timișoara a dezvăluit faptul că platformele de social media au devenit principalul ghid turistic al generației tinere: aproape o treime dintre vizitatori au ales orașul după ce l-au văzut pe Instagram sau TikTok.
Instagram, noul ghid turistic al generației tinere
Turiştii sunt atrași de vibe-ul cultural și de experiențele urbane promovate online.
Aproape 80% dintre turişti se opresc la Catedrala Mitropolitană și peste 67 % la mall. Următoarele obiective sunt Domul Catolic din Piața Unirii şi Bastionul Theresia.
Aproape 60% dintre turiștii care vizitează Timișoara provin din afara României, cei mai mulți din Serbia, urmaţi de cei din Germania și Italia.
"Mie îmi place foarte mult Timişoara, e foarte frumos. Stăm o săptămână, mergem în Piața Unirii, la Catedrală, mă duc să mănânc în Piață", spus un turist.
Timișoara, brand turistic construit de comunitate
"Îţi faci o poză cu orice se întâmplă în jurul tău și o postezi pe canalele sociale și așa ne facem reclamă mult mai mult decât mergând noi la târg", a explicat Laura Boldovici, Organizația de Management a Destinației.
"Site-urile și blogurile de călătorii au scăzut mult faţă de anii anteriori, însă Instagramul este pe primul loc, urmat de TikTok", a declarat Alexandru Drăgan, prodecan Facultatea de Chimie, Biologie și Geografie UVT.
Sondajul, o premieră pentru mediul academic, s-a bazat pe răspunsurile a 750 de turişti români și străini, chestionați în 7 limbi, care au vizitat orașul între martie și iunie 2025.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰